Hemma från Hamra!

Hemma igen från en skön semester. Vi har åkt längd med hundarna, åkt bräda, åkt till Röros i Norge, varit på after ski, partajat mm. =)

På tisdagen och fredagen var vi vid Ramundberget och åkte längd. Killarna är superduktiga!! Martinas hund Goa var också med för att lära sig, och attans vad hon lärde sig! =) Hon ville inte vara sämre än killarna utan sprang på som en liten toka. Inga ben brutna tack och lov. =)

image20

På fredagen spelade ett band som hette Fejk på after skin och Martina känner en i bandet. De skulle även spela på kvällen så vi beslöt oss för att åka tillbaka efter vi duschat. Jag hade helt hysteriskt roligt den kvällen!! =)


Saknaden av övriga i flocken var stor, saknaden av Drifwa var nog allra störst då hon bara är valp. Men jag fick (en del) lugnade mess av Sofia och Jörgen. Fast hon hade varit ganska busig då Jörgen hade sagt åt henne när hon satt och gnällde: "Du saknar Marre va? Det gör jag OCKSÅ!" Ha ha ha!! Här är några söta mms jag fick:


image21

image22

image23 
Jag dör, de är sååå söta! =) Det där lillburet är för litet för bara Drifwa, kan inte fatta att båda ville/kunde sova där. Men var är pyjamaserna jag bad Jörgen sy?? ;)

Hade även sett att Drifwas kullbror bor i Tänndalen som inte ligger långt från Hamra. Jag åkte dit och frågade på hotellet om ägarna brukar vara där, det brukade de eftersom de tydligen BOR där! =) Tony och Louisa hette de och var väldigt trevliga. De äger äventyrsföretaget Red Fox! Jag fick följa med upp till dem och hälsa på lilla Ginger, eller lilla och lilla?! STOR som ett hus var han! =) Kul när han är samma färg som Drifwa med. Nästa år ska hon hänga med så de kan busa lite. =)

Bilder på Anglayzors Red Sugar, Ginger:

image24

image25

Ginger och Martina.

image26

17 kilo, svårt att tro att han var minst i kullen! =)

Dagen efter jag kom hem var det dags för Övik och dop av brorssonen Melker. Han var som ett litet ljus i kyrkan, så duktig. =) Och prästen är bara helt underbar...

image27
Mona, Saga, Jörgen, Melker, prästen och min fader.

image28
Alla mina syskonbarn, mamma, pappa och mormor. =)


Kommentarer
Postat av: martina

Roligt att du uppdaterat!! Kul med bilder! UNDERBART det var i fjällen, vill tillbaka nu på en gång :-)
Må fixa alla bilder också... KRAM

2008-04-19 @ 14:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0