Kraxe

Måste ju berätta om min kära vän Kraxe! =)

För några år sedan när jag skulle backa bilen så kände jag att jag inte kunde, jag var tvungen att hoppa ut och kolla vad det var. Mycket riktigt! Bakom ett däck satt en liten skatunge! Jag hörde inga föräldrar som ropade på honom och kunde inte se något bo som han skulle ha trillat ner från så jag ställde upp Safirs stora guldbur och byggde ett bo till honom i en stor vid kruka. Jag kollade igenom honom efter skador men fann inga så han hamnade i min vård. =) Första nätterna fick han sova inomhus i hundrummet med en övervakande Safir som knappt kunde sova. Han tycker ju att det är såååå intressant med fåglar. Jag matade honom flera gånger om dagen och tränade honom att flyga. Jag vet inte riktigt hur länge jag hade honom hemma, en månad kanske? Så en dag när vi gjorde flygövningarna så kunde han flyga! Han flög iväg och vilken otroligt skön känsla det var i magen och hjärtat att se lilla Kraxe flyga iväg!

Jag trodde det var slutet på vår lilla vänskap, men det visade sig att jag hade fel. =) Britt och Rune (ett par som bor ovanför mig) berättade för mig att när jag är borta brukar grannens hund Pära vara på tomten. Men INTE om Kraxe är "hemma", då jagar han bort henne! =) Hoppar bakom henne och kraxar så hon försvinner från vår tomt. =) Hihi inte alla som har en vaktskata! =) På morgnarna när jag äter frukost brukar han även sitta på telefonledningen och titta på mig. Ska knäppa kort och lägga in så ni får se. =)


Imorgon- Övik igen. Lovely.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0