Glädje!

Åh jag är glad, all min skrivarglädje har äntligen kommit tillbaka. Och det syns- enligt mina vänner. Kul. kul! Jag har faktiskt skrivit klart nu till Timrå BHKs medlemstidning Revir. Känns huuuuuuur kul som helst! Får se om jag skriver till nästa nummer med... ;)
Mera brukshundklubb; jag och Pernilla från valpis jobbade där i söndags som domarsekreterare på bruksprov! Var första gången jag såg något dylikt och tur att domarna var väldigt tålmodiga, har en känsla av att Pernilla där på andra sidan hade lika många frågor som vad jag hade. =) Det var väldigt intressant iallafall och jag beslöt mig för att vända mig till SKK för att få tävlingslicens på Pajas. =) Hi hi, sen om jag startar är en annan femma. Ska även utbilda mig till mentalfigurant via Timrå brukshundklubb. Detta görs på måndag i Sättna. Tyvärr kan jag bara gå första delen då jag jobbar tisdag och onsdag... =(

Mera kuligt är att min mamma och pappa har köpt en sommarstuga! WIIIIIIIE!!!! LOVELY!

Vad mer har hänt då? Joooooo! Klippte Martinas golden Goa igår inför utställningen den 28/6. Hon åkte till uppfödaren sen och hon tyckte att jag klippt henne bra. Är alltid kul att höra. =) Sen ville Sofia att jag skulle gå med hennes Wilda på utställningen den 22/6. ROOOOOOOOOOOLIGT! =) Wilda och Drifwa tillsammans en hel dag, jag lär sova gott när natten kommer. =) Jamen och imorgon ska jag klippa Cenithas golden Nalle! Han ska vara med både den 22a och 28e. =) Mycket hundar nu, golden, inte alls mig emot! Är ju golden och siberian husky jag kommer satsa på framöver även om jag även kommer ha en gästspelande afghan i mina dar... Har provat mig fram i hundvärlden nu och vet vad jag vill ha. Är ju drag och utställning jag vill hålla på med och då är ju siberian det bästa- speciellt från Anglayzors! ;) Golden är otroligt vackra och snälla- älskar den rasen så såna kommer jag naturligtvis också ha! Vet ju redan varifrån min nästa skrutt ska komma, även om det kommer dröja tills dess. Och afghan... Vad ska man säga??? =) Roligare hund än Safir har jag aldrig haft. Han är smart, klok, väldigt egen. Han kan prata! "Whaaaaa?" kan han säga. ;) Believe me! Vet även där min nästa kennel och det valet är så självklart så där kan jag skriav ut kennelnamnet. Goldenvalet vill jag hålla lite hemligt... Men afghanen ska naturligtvis komma från Ewa Backman Azmindahs kennel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0