Ny blogg!!!

Drifwa får en egen blogg, men naturligtvis kommer den även handla om mina andra älsklingar också! =)
Anledningen till att den heter Drifwa är för att det mest kommer handla m henne då hon är ny i flocken och som valp händer ju betydligt mer saker än när de är vuxna.

Faktum är att nu först förstår jag vad Angelica menade när hon sa att hon var väldigt busig. Hon hade ätit upp alla knappar på en byrå samt gnagt på skor och var alltid på G för bus. Själv har jag INTE haft problem med knappar och skor, däremot började hon för några dagar sedan visa ett stort intresse för blommor! "Kul", tänker ni "då kan nu ju plantera penséer tillsammans!" Men nej, så är inte fallet. Mitt intresse för blommor är för att det är vackert, hennes för att det kommer rolig jord ur dem! Så fort hon får chansen sliter hon ner en blomma, gärna två, och drar runt dem i alla vinklar och vrår! Man riktigt ser hornen växa i pannan på henne och busblicken när hon gör allt för att gömma sitt byte när jag kommer jagandes. Härom dagen var hon  med mig på jobbet och jag hade tvättstugan. Hon låg och sov så sött på sin fäll så jag tänkte att jag nog skulle hinna in och tillbaka utan att något rackartyg hade skett. Jag skulle bara ta ut tvätten och slänga in den i torktumlaren, det kan inte ha tagit längre än två minuter! Under den tiden hade madam bus vaknat, sträckt på sig, vecklat ut sina horn och sprungit ut på altanen för att slita ner en blomma, dra jorden runt hela altanen,  och springa in i vardagsrummet med den för att ligga där och gnaga. Behöver jag säga att jag hade städdag här sen?? ;)

Men annars går allt väldigt bra. Hon gör för det mesta ifrån sig utomhus. Hon är verkligen en i flocken nu och härjar  runt med killarna som om hon aldrig gjort annat. Alla som ser henne smälter totalt och många har aldrig sett en sötare valp! =)
Så fort jag kommit på riktigt hur den här bloggen fungerar kommer jag lägga ut bilder på henne i massor! =)

/Maria Näslund

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag har inte skrattat så mkt på länge sedan jag läste inlägget i bloggen....*LOL*
Intresset för blommor ligger i släkten bara så du vet ;)
Helt otroligt!!!

2008-03-18 @ 21:51:03
URL: http://www.anglayzors.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0