Båttur!

Min bror Jörgen hade en båt förra sommaren... Strax innan den skulle säljas fick jag en liten tur. Som jag tjatat att vi ska fiska som vi gjorde förr, nu var det dags! På med flytvästar och fiskegrejer- MOT MOÄLVEN!!! =D
Var en underbar kväll. Sist vi gjorde så här var jag 18 år gammal han åkte ut en bra bit, stängde motorn och pressade fram min läggning! :D

- "Vems tröja är det du har på dig?"
- "Emmas, hur så?"
- "Vad betyder Emma för dig?"

Ha ha ha! Det var mitt snack och hur jag outades för honom och hans tjej, för han berättade nog... På den tiden var det inte många som visste, var väl han och Mona, mamma, Jenkan, Soffe och Ankan skulle jag tro... Nu har jag anmält mig till att bli skolinformatör igen! Saker förändras! Oftast till det bättre tack och lov.

Så där satt vi i båten och njöt av sommarkvällen. Jag fick köra och gissa om jag var nervös!!!??


Den vita randen man ser till höger är Botniabanan.


Jörgen i koncentration.


Älskar dig min bror!!! Önskar Stefan (min andra bror) också hade varit med! Vet att ni alltid ställer upp, och jag kommer alltid finnas där för er!!!


Vackert va?!!! Moälven i Örnsköldsvik!!!! =)


Här handlar det om tillit! Han ser dock avslappnad ut medan jag kör! ;) TUR det var "öppet hav" och inget att krocka med, tro mig; jag hade lyckats! ;)


Här hade vi fiskar klart, dock utan resultat och Jörgen börjar tycka motorn lät konstig...


Japp! Nåt var fel, jag fick börja ro... TUR som vi hade var det någon skruv som lossnat, han HITTADE den! =) Så vi kunde köra tillbaka i lugn och ro. (Utan att ro rättare sagt ;) )


Jörgen alterego- Demon! ;) Den kommer fram när han sliter tag i mitt hår och säger HOPPLA! Ha ha ha! =D Jag var dock snabb med kameran... Rätt åt dig! =p

Men det fick man ju skit för sen istället... Tyckte folk tittade konstigt på mig på affären. Stirrade på min rumpa.
VET HUT! HAR ER MAMMA INTE LÄRT ERT NÅGOT HYFS?!?!?
Men de skrattade samtidigt vilket ALDRIG är lovande. Kom ihåg lappen jag fick av min käre bror... Han skickade Saga med den. "Pappa tycker du ska ha den här på rumpan."


Andrasortering
På grund av variationer utseende och vikt.

TACK KÄRE BROR! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0