JAG DÖÖÖÖÖÖÖR!!!! =D

Svensk-engelsk parlör

Skriv ut, vik ihop, stoppa i fickan och åk till England. I början kanske engelsmännen blir litet förvånade. Om de inte förstår är det bara att höja rösten och tala tydligt..


 
GåskorGoose cows
KassaskåpssäkerSafe safe
Det är inte farten som dödar, det är smällen.It´s not the fart that kills, it´s the smell.
Är det frukost i matsalen?

Is it wife fare in the food hall?

Dra åt helvete!Pull to whole wheat!
Luta er inte ut.Lute you not out.
Dålig väderlek.Bad weatherplay
Den är sönderslagen.It is brokenbeaten
Välkommen till smörgåsbordet!Welcome to the buttergoosetable!
TackjärnThank you iron.
Jag är medlem i en domkyrkokör.I am withmember in a judgement church drive
Grattis i förskott!Congratulations in beforeshooting!
Stockholm har en vacker skärgård.Stockholm har a beautiful pinkyard.
Får jag köra om dig?Sheep I drive if you?
Vart tog vägen vägen?Where took the road the road?
Behåll växeln, det är jämnt.Keep the gear, it is level.

Än sen, då?

Than then, then?
Det har gått en propp i köket.A plug has walked in the kitchen.
Det killar!It boys!
Jag vill gärna ha mer paj.I want brain have more broken.
Kan du se knölvalarna?Can you see the bastard-elections?
Jag har fått sendrag i min vad..I have got latepull in my what
Min svåger bor vid Östersjön.My swearbrother lives by the Eastersea.
Har ni revbensspjäll?Do you have fox bone ventilation?
Har du varit med om det förut?Have you been with if that before?
Jag anar ugglor i mossen

I suppose owls in the swamp
[alternativt]
I suspect owls in the bog

Han är bortrövadHe's away-assed
Ingen fara på taket. No danger on the roof.
Hur mycket är klockan?

How plenty is the bell?

Är det överhuvudtaget möjligt?Is it overheadtaken possible?
Jag har aldrig hört på maken!I have never heard on the husband!
Hur står det till? Det knallar och går!How stands it to? It's banging and walking!
Att hoppa i galen tunnaTo jump into a crazy barrel.
Det ger jag sjutton i!I give seventeen in that!
Hur mycket är jag skyldig?How much am I guilty?
En snuskhummerA filthy lobster.
Oj, min tunga slant!Oops, my heavy coin!
Vill du ha kaffe på maten?Would you have coffee on the food?
Sköt om dig!Shot around yourself!
Se dig inte om!Look you not if!
Ta dig i brasan!Take yourself in the fire!
Lugn i stormen.Calm in the storm.
Slå dig ner och ta för dig av kakorna.Hit you down and take for you of the cookies.
Nära ögat skjuter ingen hare.Close to the eye shoots no rabbit.
Vad är du för en, jag känner inte igen dig!What are you for a one, I don't feel again you!
Gör inte om det!Do not if it!
Vill ni har påtår?Do you want on toes?
Och nu tar vi oss en bensträckare!And now we will have some bone streching!
Jag har soppatorsk.I have soup cod.
Klockan är bara barnet.The time is only the baby.
Har du bytt om?Have you changed about?
Nu går skam på torra land.Now walks shame on dry land.
Det är medvind.It's withwind.
Får jag låna en liten hovtång?Sheep I borrow a small court seaweed?
Har du fler verktyg?Have you plentier ache-cloths?
Tomtar på loftet.Santa Clauses in the attic.
Var inte för het på gröten.Don't be too hot on the porridge.
Han är så blåst!He's so blown!
Det ska du inte dra för många växlar på.That you should not pull too many gears on.
Sluta driva med mig.Stop drifting with me.
Du är avskedad.You are offspooned.
GångjärnWalking iron
Slå upp ett glas mjölk!Beat up a glass of milk!
Vad tror du om detta?What do you believe around this?
Jag ska bara slå en sjua!I just have to strike a seven!
Att ge igen för gammal ost!To give again for old cheese!
Nä, du! Den gubben gick inte!No you! That man didn't walk!
Katten låg och spann.The cat low and bucket.
Varför lämnar du din väska här vind för våg?How come you leave your bag here wind by wave?
BakfullBack drunk.
Överdriv inte.Don't overdrive.
Säkert!Safe!
MotvindAgainst attic
Skicka mot postförskott.Send against mailbeforeshot.
Var god skriv under den förtryckta blanketten.Please write under the tyrannized blanket.
Jävlar i min lilla låda!Devils in my little box!
KroppkakorBody cakes
Han tar igen sig.He takes again himself.
Gammal som gatan.Old as the street.
På det hela taget.On the whole taken.
Friskt vågat hälften vunnet.Freshly dared, the half won.
Huvudet på skaft.The head on shaft.
Det är sådant man får ta.That's such a thing you have to take.
Det var det, det.That was that, that.
I bara mässingen.In the bare brass.
SkärtorsdagCut Thursday or Pink Thursday
Kom hit ögonaböj!Come here eyesbent!
Hör du du du!Hear you you you!
Höger omRight if
Kör inte om på ett övergångställeDon't drive if on an overwalk place
SkenheligShineholy
PiltavlaArrow painting
Dra mig baklängesPull me backwards
Se upp i backenWatch up in the hill
Känn dig blåstFeel you blown
Den har pajatIt has pied
Det är lätt att vara efterklokIt's light to be aftersensed
Dra åt skogen!Pull to the forest!
Nu går jagNow I'm walking
Var håller de hus?Where are they holding house?
Vad håller de på med?What are they holding on with?
Vid det här lagetBeside this team
MatlagningFood repairing
Slå upp det i uppslagsverket.Beat it up in the upbeatswork.
Slå in julklappen.Beat in the christmas-pat.
Huvudsaken var utflyktenThe head thing was the out escape
ÖgontjänareEye servant
Det körde ihop sig liteIt drove together itself tiny
Ett ögonblickAn eyelook
Stora förväntningarBig before-waitings.
LångsöktLong searched
Håll käften!Hold jaw!
Raka sig.Straight oneself.
Jag vred om kranen på honom!I turned his tap around!
Ta dig i dalen!Take yourself in the valley!
Rensa rabatten.Clean the discount.
Far åt helvete!Father to hell!
Ge järnet!Give the iron!
Kors i taket!Cross in the roof!
Det var som katten! That was like the cat!
Skärp dig!Belt yourself
Han är envis som en getHe is onewise like a goat
Det går som en dans på rosor It walks like a dance on roses
Det är en annan femmaThat's another five
Finns det ett vandrarhem i närheten?Is there a walking home near by?
Upp med hakan!Up with the hake!
Man lever på hoppet.One lives on the jump.
Var tusan håller du hus?

Where in the thousand are you holding houses?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0