Jag har försvarat Timrå.

Länge och in i minsta detalj. MEN NU ÄR JAG LESS PÅ VANDALISERINGEN AV BILAR!!!! *morrar och skäller i princip som en STOR Zebbe* Och det ni, det är INTE illa!

I våras parkerade jag min Ford i Timrå för jag skulle till Sthlm över dagen, eller om jag skulle sova, kommer inte ihåg. När jag kom tillbaka var det mörkt ute och jag såg något mörkt ligga på backen. Trodde jag lämnat en hundbajspåse och tänkte att det var slarvigt av mig. Såg sen något svart på rutan och och hann precis tänka "varför har jag en hundbajspåse på fönstret" innan jag insåg att det INTE FANNS något fönster! Det svarta jag sett var solfilmen som skulle hindra solen komma in i bilen. Nu var det istället snö som tagit sig in i bilen. Snö och FULLT med glassplitter som jag kunde plocka fan ett halvår efteråt! Nån hade alltså tagit ett baseballträ och för skojs skull slagit sönder rutan på dörren bak. Safirs Canvasbur stod också där och tänk TÄNK om han suttit i?! I vilket fall fick jag inte ut ett skit på försäkringen för jag har bara halv och det täcker inte skadegörelse.

(Jag har ett väldigt välutvecklat sjätte sinne och kan ofta känna på mig att något är på gång. Har däremot svårigheter med just VAD som händer! Ska blogga mer om detta framöver så ni förstår vad jag menar.)

Så i tisdagsnatt var det dags igen; jag jobbade natten och på morgonen när jag kom ut till bilen såg jag att det varit inbrott. SUCK! Handtaget på förarsidan var helt trasigt. Eller det går att öppna och stänga, men inte låsa och låsa upp. De hade stulit några skivor. Nödvändigt. Är ju knappast så att jag är känd för min coola och hippa musiksmak! Snarare att den är udda. ;) Som fyraåring sprang jag runt hos grannarna i kortkort och högklackat med en mic och sjöng: "Vem är du, vem är jag, levande charader!" Idol då? JAJAMENSAN- ARJA SAIJONMAA!!! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0