Måste bara säga...

... att jag är sååååå himla otroligt nöjd med min uppfödare! Man kan verkligen inte ha en bättre! Jag vet att hon alltid ställer upp, lyssnar, kommer med råd och inte minst peppar en till max! Efter ett samtal med henne eller pratstund på MSN så är man fullproppad med självförtroende. Inte alla som lyckas säga saker till mig så det fastnar, men det gör HON!

Hur kunde jag ha denna tur kan man ju undra??? JO! Jag satt nämligen och tittade och sökte efter den perfekta siberian huskyn i över ett års tid. För en gångs skulle visste jag PRECIS vad jag ville ha. En tik efter utställningslinjer, helst röd men inte ett måste. Och en bra uppfödare naturligtvis. Väntade och väntade och väntade... Visst kom det upp de som var okej, men vid någon mail med uppfödaren kändes det inte riiiiiiiktigt bra. Jag väntade lite till och där kom hon upp på internet! Kände direkt att det var "min" hund och mailade med viss oro till uppfödaren Angelica Rothoff; rädd att hon redan var såld! Såg direkt att Drifwa (eller Luna som hon hette då) hade de linjer jag ville ha och färgen, HON VAR JU RÖD!!!! =) Kollade på Anglayzors hemsida och insåg att Angelica lät precis som mig, vi har precis samma syn på hunderiet. Fröken Rothoff svarade på mitt mail och sa att hon fanns kvar, jag mailade nåt fånigt tillbaka och sen var det telefonkontakt och där bestämdes det nog, utan att jag sett Drifwa live att hon mer eller mindre skulle bo hos mig. Bara några dagar senare åkte jag ner för att köpa henne. ALLT KÄNDES HEEEEEEEEEEEEEEEEEEELT RÄTT!

Så mitt råd till er som vill köpa hund. Vänta, vänta och vänta tills ni ser precis vad ni vill ha! Köp inte en hund i all hast. Kolla vilka linjer som finns bakom, kolla upp föräldrarna. Vad vill du ha hunden till? De flesta raser är ju numera tyvärr uppdelade efter sällskap/utställning/arbete. Vilken av typerna passar dig bäst? Och framför allt; hur känns uppfödaren????

Vill bara säga att jag håller tummarna för dig Angelica när det är dags för lille Liam att titta ut. Nä se på fan, jag håller tummarna redan nu! =) Pekfingervalsen försvårades genast, men det gör ingenting! =)

Hoppas vi ses i Göteborg!!!! Du, hundar, utställning, partaj, det kan liksom inte bli så mycket bättre!!! =)



Angelica och Drifwas syster Maya på utställning.
Attans bananer att vi bor sååååååååååå långt ifrån varandra! Hade såååå gärna hjälpt dig med valparna!!!

Kommentarer
Postat av: Fridha

hEJ!

Trevlig sida GUD va stor Drifwa har blivit hon börjar bli en riktigt dam nu ju=)

Träffade henne när hon var 4 veckor så de var ett tag sedan.

Får säga STORT GRATTIS till första CERT.

Läste också något om Göteborg kan de vara MY Dog?

iså fall ses vi.

Har föresten Oscar Carl-philips hel bror,han ska ställas i Göteborg.



Kul och se att de går så bra för er och stor lycka till framöver.

Kramar/Fridha med Hundar

2008-10-14 @ 15:29:12
URL: http://Fridha.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0