Gårdagens utställning!



Premiärutställningen för i år avklarad! =)

Örnsköldsviks brukshundklubb. Inofficiell utställning. Domare: Kerstin Henriksson.

"Välformad helhet. Vackert huvud. Bra ögon och öron. Korrekt bett. Utmärkt hals, rygg, kors och svans. Tillräcklig bröstkorg. Utmärkt benstomme. Bra tassar. Korrekta vinklar. Rör sig med utmärkta steg och steglängd. Korrekt pälsstruktur."

Resultat: BIG-2. Precis som sist vi befann oss där, på Drifwas ALLRA första utställning. =)


Ligan! =) Rumpan tillhör min "lillasyster" Malin. Hon och hennes tjej Eva äger två små JRT. Framför henne står jag med Drifwa. I buret ligger Pajas och Ilska. Längst bort sitter Anki som rår om Tyson. Mamma håller i min brorsdotter och tillika kennelflicka Saga. ;) Hon var så duktig på fredagkväll; hon hjälpte min bada och föna både Safir och Drifwa. =) Tänkte att hon ska få gå Barn Med Hund något år framöver. =)


Saga skakar galler. =)


Tyson!


Här går Kerstin igenom Drifwa.


















Den svarta bakom mig blev BIG-1. Nån som vet hur det gick i BIS?


Kommentarer
Postat av: En som var där

Driwfa skulle ha vunnit tycker jag och många med mej. Vilken underbar färg hon har. Verkar vara en mysig tik att äga.

2009-04-19 @ 14:47:14
Postat av: StInA

GRATTIS!!!!

2009-04-19 @ 15:54:10
Postat av: Angelica

Grattis Gumman!!!! Villka stjärnor!! Mkt snygg TIK..

Wow.. kommer ha svårt att slå henne med Maya sen...

Från den stoltaste uppfödaren i världen

2009-04-19 @ 19:51:06
URL: http://www.anglayzors.se
Postat av: Sofia & Co

Grattis till Big-2! Lapphunden Zakky blev BIS-3 om jag inte mins helt fel. Han har mååånga Bis-placeringar. Qenzo lyckades dock vinna över honom i Nordmaling ;-)

Skulle du till Härnösand & Timrå? I så fall ses vi, fast utan Qenzo då han fäller =(

2009-04-21 @ 20:53:17
URL: http://www.aslakkgardens.se
Postat av: Anonym

Grattis till Big-2! Lapphunden Zakky blev BIS-3 om jag inte mins helt fel. Han har mååånga Bis-placeringar. Qenzo lyckades dock vinna över honom i Nordmaling ;-)

Skulle du till Härnösand & Timrå? I så fall ses vi, fast utan Qenzo då han fäller =(

2009-04-21 @ 20:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0