Jahaja...

Min dator är fortfarande så trasig och inlämnad en dator kan bli. Min telefon med! Skit...

Sitter och skriver från min mamma nu efter jag betalat mina räkningar och sitter och avvaktar att åka och besikta bileländet. Får jag gissa att även den blir totalkvaddad och får spanska flaggan??? Alla skitsaker ska väl vara tre sägs det. Jag får hoppas att med tre räknas gummans telefon också som inom en snar framtid hamnar på mobilkyrkogården... Hon har fått en ny iallafall, så hoppet om att min Volvo ska gå fri på besiktningen ökade nu några procent.

Jag är så utställningssugen så ni kan inte ana. Har hittat tre utställningar jag vill åka på, som är någolunda nära. Det är Mittlabben den 20/9, den anmälde jag till. Sen här på Hundtorpet den 27/9.... Men där är jag lite tveksam... Domaren där är en av de bästa domarna vi har på den inofficiella delen. Det säger jag inte bara då hon gillar Drifwa utan för att hon verkligen ÄR duktig och sakkunnig, ett bevis på detta är ju öppen kritik...
Iallafall har jag nog ställt för henne tre, fyra gånger redan så vi får se... Är ju inte mitt problem iofs att arrangörerna i trakterna använder samma domare.... Sen har vi ju internationella i Sundsvall i oktober soim jag väntat och väntat på, men när jag nu kollar upp vilken domare det är och vad han dömt fram så visar det sig att han gillar dragarna, de som är så långt som möjligt från Drifwa i kroppen. Eller enligt SKK hunddata har han även bara dömt dem, inte någon från någon uttalad showkennel! Så rätt vad det är skulle det gå... ÅHHH KLURIGT!!! Angelica, svara på mitt SMS vad du skulle ha gjort!!!

Så vad har hänt sedan slutet på juli då...?
Mycket!
Jag vill härmed säga att sommaren är över, imorgon kommer september och med den färgglada löv och frisk luft. Inomhus har vi redan köpt nya gardiner och har det tokmysigt i vardagsrummet. LILA såklart! ;)

Min älskade mormor somnade in den 28/7... Tungt så tungt då hon var mer än en mormor någonsin kan vara för någon! Enda glädjen i det hela är att King nu får goda kakor i himlen! Mormor hade sitt glada humör och glimten i ögat enda till slutet. Bland det sista hon sa var när Therese frågade:
- "Men Mary, är du vaken?"
- "Yes I am!"
Blev svaret. Mormor gillade att prata engelska och några dagar efter sin död hittade jag en sån där bok man hade på mellanstadiet - "Mina vänner"- Där hade naturligtvis min vän mormor skrivit och på frågan vad hon önskade att hon kunde bättre så var svaret "Engelska". På självportättet hade hon ritat en ärta, eftersom jag tydligen sagt att hon var ärtig. =D
Begravningen var vacker och jag vill bara tacka mina älskade vänner som skickat sms med tröstande ord och energi under denna tiden. Jag, mina bröder, mina kusiner och min far bar kistan och sänkte ner henne. Kändes som en självklarhet, hur tungt det än var! Jag älskar min mormor och kommer så alltid att göra.


Här hade hon ramlat och slagit sig... Tyvärr enda kortet på oss då allt på min dator bara är borta!!!! Alla bilder vi kramades på, alla där vi fånade oss och gjorde grimaser mot kameran... Åhhhh jag hoppas min käre bror finner något sätt att få tillbaka alla bilderna!!!

Nu ska jag gå och kolla så inte gumman verkligen har somnat på spikmattan!!!

Hoppas jag har möjlighet att blogga lite mera snart...

/Maria

Kommentarer
Postat av: Sofia & Co

Hejsan!

Kul med lite uppdatering iaf. Tråkigt att läsa om din mormor =( Hoppas du får tillbaka några bilder.

Hur blev det med sundsvall för er? Vi ska dit med Midas å Nike, och så kommer deras syster Indra dit. Hade funderat på inoffaren i timrå dagen efter, men jag sparar pengarna till en officiell i stället ;-)

2009-09-01 @ 21:28:16
URL: http://www.aslakkgardens.se
Postat av: Ann-Helen

Härligt att se att du lever och har det någorlunda bra.. Eller bra.. Beklagar sorgen efter din mormor.. :).. Men hon har det nog bra där uppe och tar hand din hund.. Kram

2009-09-01 @ 23:39:06
Postat av: Soffi-propp

Äntligen lite uppdatering!!! Saknar att inte få läsa ofta/dagligen på din blogg längre... Känns ju som man får vara lite närmare då iallfall!!



Miss you!! Kramar i mängder

2009-09-03 @ 11:55:26
Postat av: Sofia & Co

Hej!

Sundsvalls BHK har officiell utställning på söndagen och då har de samtidigt en inoffare för övriga raser. Mer info hittar du här: http://www.sundsvallsbhk.se/

Vi får se hur det går i Sundsvall. Har ställt för honom två gånger tidigare och gillar hans bedömningar. De hundar jag ställt har iaf fått en rättvis och korrekt bedömning. Han älskade Nike som valp, så det ska bli intressant och se vad han tycker om henne nu ;-) Vi ses!

2009-09-03 @ 19:22:28
Postat av: Jennie och Exxa

Tråkigt att läsa om din mormor... :/

2009-09-07 @ 18:40:56
URL: http://www.exxa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0