Helgen

Ja så var ju helgen till ända. Anatomikursen var väldigt givande och Yvonne Brink var väldigt duktig på att förklara! Den del hon tyckte var viktigast var fronten vilket jag, som de flesta Svenssons, har mest problem med att hitta vinklarna på. Men hon lyckades lära ut så alla förstod. =)
På lördagen höll vi till på Västernorrland Kennelklubb ute i Birsta. Efter lite strul att hitta dit så satte teorin igång. Vi fick ett väldigt bra häfte att bläddra i och läsa och vi fick även titta på Lenas (kennel Imanlord) rottweilers, samt två irländska varghundar och två collies.
Lite pinsamt var det då Lena stack in näsan i rummen och sa till Yvonne att jag har världens vackraste hund och att jag bara MÅSTE ta med Drifwa på söndagen.

YEAH RIGHT!!!!! Paniken hann komma inombords då jag tänkte på att jag inte utställningstränat henne sen typ oktober, hon har fällt ur och ser helt glanslös i pälsen samt magrat och omusklad då jag haft tusen andra saker i skallen...

Men jag klämde ur mig ett litet "jaaaaaa, hon kan följa".

Yvonne pratade mycket om "hunden Fido". Alltså ren anatomi utan någon som helst rasstandard till så därför frågade jag om det i så fall inte vore bra om jag tog med mig Pajas också som är blandras. Det tyckte hon lät bra så sagt och gjort, på söndagen kom jag med en ylande Drifwa och en galen Pajas. Tur jag varit med på blandrasutställningar med Pajas, han vet precis vad han ska göra och skötte sig utmärkt. =)

På söndagen var vi på Saloon, på deras Boulebana för den praktiska delan. Tror det var drygt 15 hundar med.

Drifwa fick (som väntat) att hon var något tunn, samt outvecklat förbröst. Bra skulderplacering och goda vinklar fram. Var ju bara framdelen vi pratade om...
Pajas var helt igenom bra. =) Jag gillar att attityden kring blandraser förändrats. Jag älskar Pajas och Pirat lika mycket som alla andra!!! Varken Yvonne eller någon annan rynkade på näsan eller sa något utan alla var och klämde och kände lika mycket på alla hundarna som var där.

På måndagen åkte jag och pratade med världens bästa Gill på Granngården i Birsta angående Drifwas kropp och jag fick köpa B-vitaminer till henne som tydligen ska göra pälsen glansig igen och öka hennes knappa aptit.

Så nu råder operation GÖDNING här hemma inför Västernorrlandsmästaren!!! =D

Kommentarer
Postat av: Erika

hej hej hallå!

ser du träffat på lena, vår rottis uppfödare, en helt underbar människa =)



ses på mästaren ;p

2009-01-29 @ 15:07:46
URL: http://hem.passagen.se/piagardensnelson/
Postat av: Angelica

Gud vad jag önskade att jag var med på anatomi kursen....Verkade ju kanon skoj!!

Är Drifwa tunn? när fällde hon ?

RING GUMMAN så ska mamma hjälpa dig!!!

kram Angelica

2009-01-29 @ 18:51:10
URL: http://www.anglayzors.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0