Någon däruppe



Är det verklighet eller dröm
jag hör dig viska och vaknar ur min sömn
du är här och en värme sprids inom mig
en stjärna faller och en annan föds
en ängel landar när våra själar möts
och som ett under ligger jag bredvid dig
en så lång tid jag hoppats, drömt och sänt
tankar till dig och i mitt inre känt att

Någon däruppe tittar ner
på oss som längtar och han ser
att vi hör ihop
som bitar i ett pussel
någon däruppe har en plan
han gör en väv av udda garn
som du och jag
som linjer i ett mönster

Lyckan är ett tillstånd utan namn
som din blick av samförstånd
som handen i min hand
låt oss alltid minnas det vi har nu
en så lång tid jag hoppats, drömt och sänt
tankar till dig och i mitt inre känt att

Någon däruppe tittar ner
på oss som längtar och han ser
att vi hör ihop
som bitar i ett pussel
någon däruppe har en plan
han gör en väv av udda garn
som du och jag
som linjer i ett mönster

Tänk om den här världen bara är en illusion
som himlens blänk i vattnet
en spegelvision
vi tror det vi ser
vi mäter och väger så exakt
men förstår inte vidden av kärlekens makt

En så lång tid jag hoppats, drömt och sänt
tankar till dig och i mitt inre känt att

Någon däruppe tittar ner
på oss som längtar och han ser
att vi hör ihop
som bitar i ett pussel
någon däruppe har en plan
han gör en väv av udda garn
som du och jag
som linjer i ett mönster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0