Bolag med bilar!

Ja vad säger man. Bluff och båg.

Vi besiktade vår bil för en månad sedan och fick fyra tvåor. Länkarmen var både glapp och upphängningen bristfällig, sen var det dåliga reflexer bak och blinkersen på passagerardörren var trasig. De två sista ordnade jag själv, jo då jag kan byta glödlampor på bilen nu tydligen! ;) Gums satt med rutan nere och förklarade via instruktionsboken... Hahahaha!! HATAR att fixa med bilar. Tråkigt, trist, idiotiskt och kommer ALDRIG lära mig!

Så förrgår var sista dagen för ombesiktning. Panik, ringa runt och försöka hitta någon som kan laga. En månads väntetid på all ställen vi ringde på! Så tänkte vi att bolaget med bilar kanske kunde laga den. Men för att släcka tvåorna var de även tvungna att laga det jag kunde laga själv. (Då hade jag inte fixat det ännu). Vi fick ett kostnadsförslag på 6.700:- !!!!!!!!!! Är de inte kloka i huvudet?! På Bilprovningen frågade jag om det var svårt att byta, om det var ett allvarligt fel och NEJ det var det inte! Sen visste de på bolaget med bilar inte heller vad det var som var fel trots att det stod klart och tydligt på papperet! "Vi pratar inte samma bilspråk". BULL! Här påstod de att de måste byta alla fyra fastän det stod VÄNSTER BAK! Och att Bilprovningen sagt att det bara var den! Så vi sket i de där bluffarna och åtgärdade det vi kunde och åkte och besiktade bilen. På Bilprovingen såg de ut som frågetecken när vi förklarade vad vi just varit med om...

Nu har vi en månad till på oss att laga bilen. Jörgens kompis visste av nån firma som kan fixa till veckan. Ringde dit och när jag sa vad bolaget med bilar hade sagt för summa skrattade han bara.

Undrar just vad de hade sagt om en man kom in med sin bil? Hade de gett samma hutlösa summa för att karlar ska tänkas kunna saker om bilar och inte bara vara dumma och betala?? Förmodligen. Men den gubben gick INTE hos oss.

Nu befinner vi hos i Sundsvall, får bo hos våra älskade vänner Sofia och Jörgen. =) Imorgon- lördag, är det dags för Internationella utställningen på Nordic. Drifwa har nummer 51, går i ring ett och den startar 09.00, så jag antar att hon är ine vid 11, 12 tiden. Kom gärna och titta!!! =)

Nu ska vi på IKEA!!!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0