Upp på våran gård STOD en gammal Ford!

Utan hjul och utan däck och motorn den var väck! Tittar man där bak så finns där inget flak och tittar man där förarn satt så finns där ingen ratt!

ILLA! I princip... Min älskade Forrrrd Mondeo hamnade i bilhimlen i höstas... Jag hade haft lite trassel med besiktningen. När allt var åtgärdat hittade idioterna NYA fel!!! Två nya, vardera skulle gå på 2000:-!!! ILLA! Så bilen fick stå på mormors tomt medan hon levde. Hon såg det som en trygghet gentemot tjuvar; att en bil står på tomten och signalerar att någon är hemma. Iallafall köpte jag ett saabelände, med HÖG intelligens. Den startade inte när vi skulle åka från Bjästa! Överallt annars startade den direkt men så fort vi skulle åka från byn som Gud glömde så glömde även saaben hur man skulle starta! Blev såklart otroligt less och brollan fick nys om en Volvo till salu till väldigt bra pris. Jag slog till på den och är nöjd!
Hadeade även hört att om man plockat något på bilen kostar det 1000:- att skrota den. Förr FICK man 500 spänn när man lämnade in den. Men med nya regeringen försvann alla pengar av någon anledning..
Men på skroten sa de att det gällde om man bara kom med ett skal och det var ju inte Mondeon så jag fick lämna in den. Nu var bara problemet HUR jag skulle få iväg den! Avställd sedan ett år tillbaka får man ju inte köra den till skroten. Det drog alltså ut ordentligt på tiden men en kväll var det ett fasligt rassel utanför huset. Pajas och Safir var galna, de stod i fönstret och skällde. Sen kom de och tittade på oss med en menande blick och sprang sedan mot fönstret igen. VOV! Blev rädd att det var en tjuv, men ICKE! Var min storebror Jörgen som hade fixat ett släp man kan ha bilar på! Så jag skuttade ut och hjälpte till. Vad enkelt det går att veva upp en bil!!! Fattar inte hur de där kedjorna fungerar! Fascinerande att man bara behöver dra i kedjorna, som om man drog en mjölkliter och upp kommer bilen! =)

Jag som inte gillar förändringar så där jätte mycket blev relativt deppad. URK! Har ju varit en perfekt bil för mig och mina fybenta älsklingar. STORT bagage.
Well, Volvon är stor den med och betydligt bättre så det känns nice nu så här efteråt!



Bye bye Forrrrden!
Trackback
RSS 2.0