Första advent idag! =)

Och igår var jag och adventsstökade här hemma tills klockan blev halv fyra på natten/morgonen. DÅ gav jag upp. =)
Många pauser blev det, bland andra två upp till mamma och pappa! =) De bjöd nämligen på tacos till middag! =) De är barnvakt till min äldsta brors barn över helgen då de är utomlands. Sen ville även min andra brors jänta åka till farmor och farfar och sova över och naturligtvis fick hon det så kussefinerna fick träffas och leka! =) Efter maten åkte jag hem och fortsatte fixa, sen ringde mamma några timmar senare och sa att hon hade gjort varma mackor tills kvällsfika! En paus då var given! =D Gott var det och både jag och bebis blev mätta och belåtna. =)

ALLTS ALLTSÅ! Om två dagar ska jag ha i nästa månad?!! SJUUUUUUUUUKT! =D

Idag ska jag försöka knäppa lite nya kort på min mage. Jag kommer oftast på det när jag ligger och vilar eller sitter och ser film och då orkar man ju inte kliva upp och "anstränga" sig i onödan. ;)

Men åter till huset, det är så gott som fixat. I bebisens rum går det inte att göra alltför mycket då det fortfarande renoveras där, men adventssljusstakar har han fått i fönstren iallafall. =) I barnens rum är det julgardiner uppe. =) Har inte kunnat göra så mycket där heller då vi har massa kartonger stående där som varit i bebisrummet... Men hallen/datahörnan är fixad, städad och klar! Nya gardiner och ljusstakar i fönstren. =) Badrum klart, skurat från topp till tå med nya handdukar och allt. =) Vardagsrum har nya gardiner och nya kuddar, men köket... =/ Alltså där är MASSOR av saker som jag ska bära ner och det ser ut som ett smärre krig brutit ut där... 

Tror det är dags för mig att dela med mig av min favoritjullåt!!! =)



Ainbusk- En julsaga

För övrigt är Ainbusks julskiva den bästa julskivan någonsin! Den går varm varje jul! =) Sen kan det sitta i att jag sett dem uppträda med denna skivan live två gånger och de är helt otroliga! =)

Ha en mysig första advent nu alla!!!! =) För mig brukar det innebära LUTFISK hos mamma och pappa men då de har barnen i helgen blir det inte av då inte så många barn gillar lutfisk, men hon lovade att det blir en annan helg istället. KALAS! Då har jag något att se framemot! =)
Trackback
RSS 2.0