Skämmes!

Ja alltså, till mitt försvar att det inte bloggas är att jag inte har någon dator... =( Vad har hänt sen sist? Ja ganska mycket eftersom det senast var i september jag bloggade!!! =/

För Eliyah har det hänt mycket, han har bland annat firat sin första jul, lärt sig gå, firat sitt första nyår, fyllt ett år, varit i fjällen samt haft svinkoppor! En salig blandning, precis som det ska vara! =)

För hundarna då? Ja i oktober hade vi det jobbigt, älskade Safirs bakben hoppade ur led, vi fick remiss till Strömsholm där de fick skjuta ett ankare genom bäckenet, in i höften och dra det i rätt läge igen. Lilla älsklingen hade så fruktansvärt ont. Nu märks det knappt, har går, travar och springer som han alltid gjort. Däremot hoppas han inte gärna upp i sängar och soffor längre, han sätter sig inte gärna heller "bara för en godis". Men så är han ju en tjurskallig afghan som man faktiskt inte kan muta med en simpel godis. =)

"Valparna" fyller snart ett år, Flinga 6/5 och Storm 24/5. De har hunnit vara på en inofficiell och en nationell hundutställning. På den inofficiella blev Storm BIR och BIG-3. Flinga BIM. På den Nationella nu i april i Sundsvall fick Storm Very Good. Flinga fick Excellent, vann sin klass, vann bästa tik, men blev slagen av hanen, så hon blev BIM. Båda med superkritiker! Kändes konstigt att inte ställa min älskade Drifwa... Dock kändes det fel att Flinga skulle behöva kämpa mot henne på första utställningen... Men blir det någon internationell utställning i sommar så kommer jag ställa Drifwa också. Hon blev ju fullcertad med CACIB i oktober i fjol så nu blir det internationellt för lilltösen! =)

För oss alla hade vi en supervecka i fjällen i vår! Mitt älskade Hamra! <3  Vi fick några fina dagar på fjället. Helt underbart att se hundarna jobba så kalasfint tillsammans!!! =)

Jag har inte börjat jobba ännu, har separationsångest deluxe från Eliyah... Har dock kontaktat kommunen för en dagisplats och fick svar häromdagen att han fått plats på det dagis jag ville, men inte förrän i augusti, så jag vet inte riktigt hur jag ska kunna jobba i sommar?! =/ Det löser sig nog...

Nogrannare inlägg om ALLT kommer komma, med bilder såklart! =)

Skrivs snart! =)

/Maria
Trackback
RSS 2.0