Jag har varit i fjällen!!!!! =D

Underbart! Jag har längtat, och längtat och längtat och längtat och längtat och.... LÄNGTAT LITE TILL HELT ENKELT! =D Jag åker hellre till fjällen än utomlands!!!
Nu är det så att min underbara Sofia, a.k.a Huckelhöckert har en stuga med sin familj i Vemdalen och vi insåg att vi hade varsin lucka i allt jobbande och beslöt oss för att åka bara hon och jag och våra hundar! =) Eller ja, Safir är ju inte värsta fjällhunden direkt så han fick stanna hemma och mysa hos mormor och morfar. =) 
 
Jag är en riktig fjällmänniska... Att vara utomhus med hundarna och andas fjälluft för att sen gå in och tassa runt i långkallingar och tjocksockar, det är livet på en pinne! Om det sen förgylls med världens bästa Sofia, Red Bull och Jäger, öppen spis, och braaaaaa filmer från varsin soffa så blir livet inte mycket bättre! =) 


Här sitter vi i bilen på väg mot fjällen. =) Våra mungipor gick ständigt åt detta hållet förutom då vi sov förstås... =D


Förmodligen den bästa skylt jag vet! =) Härliga Härjedalen!!!



Om bilden ser suddig ut så är det för att den ÄR det. Hihihi! Himmel vad det rök in första gången vi skulle starta upp en eld...


Men så här fin blev den! DUKTIG HÖCKERT! =)


Utsikt från sovrumsfönstret. Fattar ni att jag trivdes som fisken i vattnet??? UNDERBAR stuga med perfekt planlösning. Skulle lätt kunna bo där året om!


Sofia och Drifwa.


KOLLA BILDEN! =) I skidspåret på väg mot Vemdalen. =) Älskar bilden, jag har den som bakgrundsbild på telen. =)


Och vrider man sig åt vänster ser man MERA fjäll! =) Å Sofia förstås. =)


Drifwagumman min!


Pajjipojk! Mina stjärnor i spåret! =)


Två stjärnor till! Anook och Wilda! Wilda sprang med Drifwa och jag tycker hon skötte sig riktigt bra en bra bit. =) Sofia hade Pajas och Anook och låg snäppet bakom mig i spåret så jag såg inte hur Anook klarade sig. Efter en stund var hon dock lös och sprang bredvid istället. Pajas hade varit för ivrig så han hade släpat henne framåt... =/


Älskade gänget samlade på ett kort! Anook, Wilda, Pajas och Drifwa.


Vi satt och drack varm choklad, åt bullar och Ballerina medan vi spanade på toka som åkte nerför fjället. =) Jyckarna fick på sig sina jackor för att hålla värmen och dom åt naturligtvis en hel del Frolic! =)


Vi hann mysa också såklart! Kolla vilket fint nytt täcke Drifwa har! =) Nu ser hålet där hennes arm kommer ut väldigt stort ut, men det är bara som det ser ut på bild. =)


Oki, liiiiite trött blev jag när vi kom hem till stugan igen... ;) Snön var ovanligt skön att ligga på! Man såg mycket fina saker, som...


Tallar! Eller granar kanske det är...? Aja!


Månen och flera granar/tallar! ;)


En nöjd Marre gör tummen upp i snödrivan!


Å foten upp! Betyder väl att man mår bättre än prima?! =)


Så var det bara att gå in i stugan, ta en dusch, mysa ner i soffan intill öppna elden och avnjuta en, två eller tre Red Bull och Jäger...


Nöjda hundar också! Skön känsla.


Drifwa- snödriva drömmer nog om snö som driver och en och annan golden retriever! =D


Dagen efter bar det av mot mitt älskade Funäs!!!! På Café Loftet har de världens godaste mackor, Souvas!!! Har väntat två år alltså på att få äta en sådan...


Utsikt från Café Loftet!


Insikt från Café Loftet. =) Skitsnyggt!


Förväntansfulla tjejer, jag är helt tårögd!!! =D


Världens snyggaste bestick har de där. OCH! Man får köpa!


MACKAN! Den underbara!!!! =)


Slut. =( Som ni ser VÄGRADE jag ens röra salladen, villle inte förstöra smaken i munnen!!!!!!

Ja det var väl fjällen i stora drag. =) Återstår är bara att visa stugan vi bodde i. Som jag förhoppningsvis får bo i igen!!! =)


Tokmysig, verkligen!

TACK SOFIA!!!
Trackback
RSS 2.0