Jag fick Kingen


(Ainbusks Lassie)





Det var en dag och jag var 13 år, jag trodde mer på det onda än det som var gott.
Jag var 13 år och det fanns hemska typer i mitt rum, svarta tapeter,
kalla trumpeter, blodpannkakor och planeter och luftens surrande slag.
Mörkret var mycket mörkt och ensam och rädd var jag, tycker ingen om mig, ingen tycker om mig...
Då kom han som ljuset ur mörkret, han slickade min kind och sa;
"Hos mig är du trygg & varm, jag ska värma ditt hjärta, jag tycker om dig."
Och i hans ögon tindrade kärleken

Jag fick Kingen, jag fick Kingen och jag såg att godhet fanns.
Hoppets stjärna lyste klart runt hans ludna svans.
Jag fick Kingen, jag fick Kingen, han viskade till mig sitt vov.
Vi gick tass i hand och i mitt hjärta kändes lugn.
Om man är liten och svag (änglarna gråter)
Och blir slagen med slag (när själar dör)
Ingenting man begriper men hjärtat det skriker; varför?
Om man är liten och svag. Varje natt varje dag (bland tysta moln)
Av allt ont blir man blå, inuti -utanpå varför finns jag?
Men hemskhet kan vända och maskrosor tända sina knoppar att växa upp i gryningen.
När spökerna glufsar mot jaget då lufsar han till oss, mig & dig med all sin kärlek
Jag fick Kingen, jag fick Kingen, älskling du är som en ros.
Du pussar mina ledsna tårar med din mjuka nos.
Jag fick Kingen, jag fick Kingen, han gjorde mig så varm och glad.
Tillsammans gick vi tass i hand på livets promenad
Hemskhet kan vända och maskrosor tända sina knoppar till att växa upp till tusenden,
när spökerna glufsar mot jaget då lufsar han till oss, mig och dig med all sin kärlek
Jag fick Kingen, jag fick Kingen och jag såg att godhet fanns.
Hoppets stjärna lyste klart runt hans ludna svans.
Jag fick Kingen, jag fick Kingen han viskade till mig sitt vov.
Vi gick tass i hand och i mitt hjärta kändes lugn.
Vi gick tass i hand och i mitt hjärta kändes lugn."


SÅÅÅÅ SANT SÅ!



Kingen 7/7 med ett ENORMT gott ben. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0