PRIDE -08!!!

Tisdag:

Jisses Amalia så trött man kan vara! Bussen gick från Övik halv sex på morgonen... Försökte sova på bussen, men lyckades göra bort mig TVÅ gånger! Helt sjukt...

Förnedring 1:
Jag var heeeelt inne på Pride så jag ville "Pre-Prajda" lite på bussen. Jag tog fram min mobiltelefon och vad kan väl passa bättre än Strula Med Siri?! Valde en hyfsad propaganda-låt med dem där refrängen lyder som följer:

"Kom nu varje bög och flata.
Vi ska befria varje gata
från dom som hotar oss,
ja vi ska börja slåss.
För vi har rätt till självförsvar,
ta till de medel som vi har.
För vi är faktiskt fler;
GÅ UT BEVÄPNA ER!"

Well, när låten var inne på sista refrängen så öppnade jag mina trötta ögon och tyckte att folket tittade konstigt på mig. Förutom en- en butchflata som flinade och gjorde tummen upp. Mina funderingar satte igång: "Har jag snarkat?" "Har jag en fläck på tröjan?" "Har jag dreglat?" Precis då trillade ena luren ut ur mitt öra och jag insåg då att ljudet, som för övrigt var ganska högt BÅDE kom från lurarna OCH telen!!! Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!

Förnedring 2:
När vi kom till Sundsvall hoppade en tjej på bredvid mig. När vi kom ner mot Söderhamn hade jag slumrat till och vridit mig mot henne. NEJ jag hade inte trillat med huvudet mot hennes axel som annars är en klassiker. Jag hade väl drömt om kärleken och i min förvirrade nyvakna skepnad tänkte jag väl att det var hon som satt brevid mig så jag sträckte på mig och skulle precis lägga ner båda mina händer på hennes lår!!! När jag var en centimeter ifrån henne tittade jag upp och såg ju att det såklart INTE var mina drömmars kvinna som satt bredvid mig så snabbt som attans drog jag tillbaka mina händer. Jag snuddade alltså inte och hon sov- TACK OCH LOV! Men hjärtat bultade och slog så jag nog kunde väcka hela bussen!!! =/

Så rätt vad det var var vi framme i Stockhomo! ;)
Pinnade på med min stackars packning och min onda fot som redan här börjat värka (Veckan innan hade en kattrackare klöst mig på foten) och begav mig mot min faster och farbror. Love them! Hann inte vara där speciellt länge innan min kompis Jonna dök upp. Hon skulle också bo hos dem. Vi bestämde oss för att fixa banden redan denna dag för att slippa kön onsdagen, plus införskaffa lite alkohol.
 

WOW!!! Ville ha!!!!!

Lite alkohol visade sig bli mycket alkohol och vi fick låsa in lite på Centralen. =) Vi ringde Saidak och Josse för vi var sugna på att sitta och ta en öl någonstans. JA NI LÄSTE RÄTT! =D Jag har börjat dricka öl!!! =D Kors i taket! "Nu har det blivit en riktig flata av dig med!" sa Saidak... Hmm... Det fick jag ju äta upp senare, återkommer till det...


"Saidak och jag, vi är goda vänner, fastän mycket olika..." =)


Josse och Saidak are in löööööööööööööööv! =)

Vi gick till någon Thaibåt som såg trevlig ut, men medelåldern låg på 95 så vi gick därifrån till någon liten pub inne i stan... Mot söder... Pick Wick tror jag den hette.


Ser inte detta trevligt ut så heter jag... URBAN! Cigaretterna är INTE mina. Usch och fy och host. Förr rökte jag alltid på Priden, men inte nu för tiden. Har blivit förnuftig skulle säkert mina kära moder säga. ;)


Jag och Jonna. Gillade skenet där, jag ser nästan brun ut! ;)

Vi åt och drack och jag ringde mina vänner Jannika och Mia och ville att de skulle komma, men de hade lovat bort sig till några andra vänner den kvällen. De skulle antingen på Torget eller Patricia så vi beslöt oss för att jaga dem. ;) Vi åkte först på Torget. Eller mina vänner hade någon form av marathon dit. Min stackars fot ville inte gå liiiika snabbt som mig... Därinne var det knökfullt och inte en kotte någon av oss kände. Jag försökte prata med enda kvinnan där- en 45 åring, men fick inte för Jonna för hon hade rynkor mellan tuttarna. Ha ha ha!!! =D Vi stack iallafall vidare till Patricia och ju mer jag drack dessto lättare gick det att gå! ;)


Där fann vi äkta paret Jannika och Mia och deras vänner som vi kom att umgås med nästan varje dag utanför området. =)
Det här var nog den roligaste kvällen tror jag. Vid ingången fick vi ett blomsnöre runt halsen- så vackert så, se själva!


Tjusigt värre.

Lärde känna två tjejer som visade mig någon hemlig gång fram mot scenen så jag fick sitta och titta ovanifrån. Hee-hee. =) Förmodligen var den inte såååå himla hemlig men svår nog att hitta då inte mina kompisar återfann mig trots att jag skrev KLARA och TYDLIGA mess till dem. Inte alls fyllemess, nej nej... ;)


Babsan var där. Se så bra jag såg förresten! ;)


Sonja Aldén var också där! Mycket bra skulle jag vilja påstå!

Hemfärden gick... Sådär... Naturligtvis missade vi sista tunnelbanan... Jag som gnällt på Övik, att de inte har bussar sommartid på söndagar... SKANDAL är det att tunnelbanan slutar gå 01.00 i STHLM! Jag var hungrigt och halt så Jonna fick fråga oss fram och hem kom vi! Stupade i säng och sov som små hamstar. =)


Onsdag:


Idag börjas det! Wiiiiiie!!! Jag, Jonna, Malin, Eva, Saidak och Josse träffades utanför för att sitta och dricka lite. HÄR kom mobbingen igång med att jag kanske är något mer femme än de andra... ;) Jag hade rosa döskalle på mina svarta shorts och ett rosa linne under en vit tröja. Till råga på allt rosa Hello Kitty plåster på min onda fot och... EN ROSA DRINK!!! (den var asgod) Är handväskan också ett problem?! ;) Gillar rosa... Hmm... Försökte ge igen då de skulle öppna en öl men ingen hade en öppnare med sig.

Jag:
-"Men ta en tändare då."
Nån: -"Jag kan inte med en tändare."
Nån annan: -"Inte jag heller."
Jag: -"Men ge mig då så öppnar jag! Butch-Marre!"
Nån: -"Var fan är du butch nånstans?!"
Innan jag hann svara:
Nån annan: -"I KÄFTEN!!!!"

Ha ha ha!!! Ja jag är kanske inte sååååååå pryd i truten som somliga kanske tycks tro... ;)


Here they are! Eva, Malin, Saidak, Josse och Jonna.


Ja å Jonna


Är endast ENDAST EENNDDAASST på Pride man kan finna något dylikt! Jag blev suddig på bild för jag hade bråttom därifrån!



Efter den obligatoriska "hångla-med-polisbil-bilden" tagits åkte vi till Kolingsborg och kollade på Miss Gay. Relativt löjligt, det var en som ville nominera mig till det i våras men jag tackade bestämt NEJ! Hua.
Det var hysteriskt mycket folk där, förmodligen mer än tillåtet och man kände sig som en fånge när man ville ut ur den varma byggnaden för att ta lite luft. UTGÅNG ÄR LIKAMED HEMGÅNG skanderade vakterna och hänvisade till en annan dörr, ett litet ställe på kanske tio kvm där man stod som packade sillar för att ta lite luft. Nej fasen, inte trevligt. Blev inte allt för sent där, vi åkte hemöver.



Torsdag:


Lite mys utanför Pridepark.


Ahhhhh livet på en pinne. =) Fattar inte varför dessa cigaretter förföljer mig?! Kanske för det är samma gäng jag umgås med? ;)


Emma och Josse köpte öl. Tyvärr inte bara åt mig. ;) Men så hade jag det faktiskt några gånger på området, båda paren ville bjuda på öl så rätt vad det var stod jag där med två samtidigt! =D Gullungar!


Gissa vad detta är???

En alien?

Hundnos??

Godis???

NOPE!!!


Malin- min lillasysters NÄSA! =D


En något vackrare bild på damen. =) Fiiiiina ögon. =)


En nyfunnen pudelvän... =) Kände igen ägaren och vrålade ÖRNSKÖLDSVIK!!!! Sen satt vi och pratade ett bra tag. =)

Vad gänget gjorde sen på kvällen kommer jag faktiskt inte ihåg... =/ Vi var nog bara kvar på området har jag för mig...



Fredag:


Mitt hångel för veckan då gumman var tvungen att jobba... Hon var väldigt trevlig, lugn och sansad, stod mest stilla. Något frasig och hård hy som LÄTT gav träsmak. På lördagen då det regnade en hel del gjorde vi även en upptäckt när vi stod under hannes famn som gjorde att jag dumpade henne. Hon höll inte tätt.


Eva införskaffade ett par sprillans nya Converseskor. RIKTIGT snygga måste jag påstå!

När vi satt och pratade och jag tog fram kameran frågade Malin om hon skulle göra sin "bajsnödiga min". Jag fattade ingenting och såg väl förmdligen ut som ett frågetecken innan hon satte igång.


Ha ha ha! I SEE!!! ;)


Eva står och väntar på Malin. Förmodligen ska de på toa om man tänker på förra bilden... ;)


RELATIVT GOTT!!! Är den här man blandar drink på. Tyvärr hann vi inte dricka upp hela utan gav bort den till ett glatt gäng bakom oss...


Eva, jag och Malin.
Var den här kvällen vi sjöns Singstar. Jill Johnson, my love, naturligtvis. Har video på det, men vet inte om det går att lägga upp?? Går det så lovar jag att den kommer! Ha ha ha!


Sötnosarna diskuterar något. Jag vet vad! =D

Var här efter jag... ÄHHH!!! Blev rosenrasande. Orkar inte skriva om det. Men Saidak och Josse var sååååå söta, de plåstrade om mitt hjärta!


BOKSTAVLIGT TALAT! =) Smycket är en kungakrona så King också finns nära...



Lördag:

PARADEN!!!

Min fot var inte nådig alltså. I vanliga fall brukade det komma mer och mer värk ju senare det blev men här hade jag haft ont hela natten och morgonen. Det höll i sig så jag fick hoppa mellan Malin och Eva. TACK!


I ärlighetens namn tittade inte dessa brudar alltför mycket på Paraden... ;)


Naaaaaaaaaaaw! Söt-Saidak under mitt (numera dumpade) träd.

Sen regnade det FÖR mycket för att jag skulle kunna knäppa bilder. =( Vi var kvar i parken hela kvällen och till slut blev alla "less" på min fot och skickade mig till läkartältet. Läkaren tittade på min fot och beordrade mig att åka till akuten på Södersjukhuset. Jag pinnade tillbaka till mina vänner och sa vad läkaren sagt och sen hade jag ingen talan. Vi var på väg mot sjukhuset. Alla tänkte följa med men vi fick inte plats i taxin så Malin och Eva stannade medan Saidak och Josse åkte med. Jag som är livrädd för allt som gör ont...


Min obefintliga fotknöl.


Tjusigt värre... "Det dunkar i min fot, betyder det att jag har taktkänsla?"

Jag fick komma in till två riktigt trevliga sjuksystrar som skulle bedöma först och främst. De trodde jag skulle behöva penicillin.
Jag: "Kan du lova att doktorn inte skär upp???
Syster: "Nej jag kan inte lova, för lovar jag och han ändå måste göra det så kommer du jaga mig med yxa sen!"
Ha ha ha!


Jag med vår numera kända "Jag är arg på dig" min. ;)

Att åka in med en infektion i foten till akuten i Sthlm en lördagkväll var... Sådär alltså. Knivskurna kom in och gick naturligtvis före, med mera med mera.
 

Liiiiite trötta blev vi...

Så efter tre timmar och lite panik i kroppen att missa sista tunnelbanan (eftersom jag nu var själv) så bestämde vi oss för att skita i det. Jag försökte pressa ner foten i skon vilket kan liknas med att försöka pressa ner tio liter deg i ett decilitermått! Plus VÄRK! Jaja, det gick till slut och vi tog taxi till Zinken och hann med sista T-banan mot Centralen. Mitt på hållet hoppade brudarna av och jag hann åka en hållplats till innan tåget stannade. Vi var tvungna att stå stilla då ett tåg stod stilla vid Slussen. Paniken kom över att jag kanske skulle missa sista tunnelbanan mot Rissne. Dåligt batteri på telen med, det kunde ju inte bli bättre!!! Så startade tåget och vid Centralen sprang jag på min onda fot ner mot blå linje, hörde ett tåg åka och insåg att det var det sista mot Rissne. Arg som ett bi ringde jag faster och farbror som (snälla som de är) lovat att komma och möta mig vid tunnelbanan och frågade vad jag skulle göra. Hade två alternativ: Ta linjen mot Akalla, hoppa av vid Hallonbergen som känns sju resor värre än Rissne, eller hitta buss. Jag valde buss och sprang dit. Halvvägs över vägen kom bussen och den skulle till Rissne! Tack gode GUUUUD! Så Maritta och Kjelle mötte upp mig och det var inga problem att gå därifrån.



Söndag:

Hemgång. Jag skulle få åka med Malin och Eva, för de hade bilen ner. Mötte upp dem i stan och de bjöd på lunch på Kungshallen. Vilket NICE ställe!!! Kommer åka dit varje gång jag är i Sthlm! =) Vi köpte även godis inför hemresan för sammanlagt över 250:-! Ska det va, ska det va! =)

Hade en trevlig och rolig Pride och längtar redan till nästa år! =)

Kommentarer
Postat av: Rikke

ooo va fan, o dar va inte jag!!1

jadra skit!

puss pa dig!

2008-08-14 @ 20:40:07
URL: http://rikke84.blogg.se/
Postat av: Rikke

ooo va fan, o dar va inte jag!!1

jadra skit!

puss pa dig!

2008-08-14 @ 20:41:04
URL: http://rikke84.blogg.se/
Postat av: MARRE

Ja, jädra skit. Hade varit kul att se träffa dig! Är du i Sundsvall nu??

2008-08-19 @ 13:38:42
URL: http://drifwa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0