"Min låt"

ÄLSKAR DENNA!!!

"Ordnar mitt hem. Jag målar och spacklar, alla sprickor spacklar jag igen. Sol kommer in, kom in, kom in, kom in.  Sol kommer in, kom in, kom in, kom in. Vem är du som stirrar på mig så där från andra sidan spegeln? Är det jag? Var kom den där rynkan ifrån? Är det charm? Är det jag...? Det kan inte va... Det kan det absolut inte va för jag mår bra. Jag mår bra.

Allting reder upp sig nu och livet rätar ut sig nu, jag mår bra, jag mår bra, jag mår bra. Bättre än nånsin- faktiskt. Bara jag får värme, vila och ljus. Värme vila och ljus. Ge mig värme vila och ljus.

Lagom liv, lagom rus. Inget får rucka mitt hus. Inte nu, inte nu, inte nu... Locket på, frid och fröjd. För jag är nöjd, jag är nöjd. Allting reder upp sig nu, livet rätar ut sig nu, jag mår bra, jag mår bra, jag mår bra. Bättre än nånsin, bättre än nånsin bara jag får värme, vila och ljus. Värme vila och ljus. Ge mig värme vila och ljus.

Ordnar mitt hem, ordnar mitt hem. Jag målar och spacklar, alla sprickor spacklar jag igen. Sol kommer in, kom in, kom in, kom in. Sol kommer in. Sol kommer in, kom in, kom in, kom in.

Jag gjorde rätt, absolut, jag kunde inte gjort på nåt annat sätt. Vi hade vår tid- låt oss vila i frid. Det finns ingenting, ingenting att undra över. Ingenting, ingenting, ingenting som jag behöver för jag mår bra, jag mår bra, jag mår bra. Allting reder upp sig nu, livet rätar ut sig nu och jag mår sååååå bra. Frågetecknen sträcker ut, sträcker ut sig i sol. Värme, vila och ljus. Värme, vila och ljus. Ge mig värme, vila och ljus.

Har jag inte gråtit nog nu? Tar detta mörker aldrig slut? Nu är det sol på min balkong. Hur kan natten, hur kan natten va så, hur kan natten va så lång? Så lång... Så lång... Såååååå lång..."

Vad säger man??? Irma Schultz- Keller!!!! Bättre låt än denna existerar inte, inte bättre skiva heller. Den är i sanning ett mästerverk utan dess like. Allt är perfekt. Låten heter "Värme, vila och ljus" och finns på Irmas skiva "Andas Fritt" från -95. Köp, njut, gråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0