ÖRNSKÖLDSVIK!!!

Så har man kommit tillbaka från en underbar vecka i Övik!!! Vad är det som gör Övik så underbart då kanske ni undrar?? Jo det ska jag berätta för er:

  • Folket- De flesta av mina vänner bor där. Hela familjen bor där!!! Mamma, pappa, mormor, Stefan, Helena, Julia, Alice, Sanna, Jörgen, Mona, Saga och Melker! Alla bekanta, såna man är uppväxta med. Att bara heja på en kompis lillasysters, pojkväns mammas pappa eller något liknande, bara för man vet vem det  är! De har funnits där medan man växt upp!
  • Miljön- Det är vackert i Övik, det kan ingen säga något om...
  • Hemmafakton- Jo, visst är Övik hemma alltid.

Säger som Irma Schultz Keller (fast Övik istället för Sthlm): "Jag ska resa hem till Övik. Har stämt möte med mig själv i Övik. Ska bygga upp ett hem i Övik. Hem i Övik igen..."


Well vad är det då som hänt denna vecka?? HÄNT MASSOR!!! Underbart sällskap varje dag. Kört Buick och kärat ner mig i den... Ha ha ha! Ska försöka dra veckan i både bild och text, here we go!


Kom ju som sagt upp på onsdagen, då var det fika med Jonna och Thera som gällde. Utomhus på UH. SOMMAR!!! =)

Torsdagen var jag och mamma hos busungarna i Kroksta.


Sanna och Alice. Julia var på dagis när jag knäppte kort.

Julia hittade ett vykort som farmor och faster skrivit, tog upp det ur brevlådan som de har på sin lekstuga, gick in och man hörde henne försöka läsa. "Julia, Alice" hörde man... Hon är sååååå söt min guddotter! =) Fem år gammal... Efter det handla inför en myspicnic vid en "brygga" eller vad man ska kalla det för vid Moälven. LÖVLI! Jordgubbar, cointreau, florsocker och grädde, det KAN inte bli fel! =)


Stället för picnic.

Efter det var det bara att gå och lägga sig eftersom fredagen skulle innehålla ganska mycket jobb! Thera skulle nämligen sjunga på en välgörenhetsgala där också Ken Ring skulle sjunga. =) Kul, kul! Jag hade lovat att hjälpa till vilket jag också gjorde. La golv och skjutsade prylar och folk hit och dit. =) Satt även vid serveringen.
 

Thera i mixartagen! ;)

Attans bananer vad Thera är duktig att sjunga, man blir helt matt och mamma satt och drog ne ögonlocken för hon var på väg att börja gråta när hon sjöng "You Got A fiend". Var kul också att hon fick lite mer att sjunga då karln som skulle sjungit en annan låt blev sjuk. Men dååååååligt att säga till endast två timmar före... Sen var det tänkt att vi skulle ut, men neeeej, det orkade vi inte. Har tyvärr ingen bild när hon sjunger, filmade båda låtarna istället... Tror mamma har. Hon får maila! =)


Ken Ring

Lördagen då???
 

Myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyys!!!


Vevaxel?! *skrattattack*

Mystripp med goungar till Köpmanholmen och sen partaj hos Jonna!!! =) Trist som fasen att hon ska flytta tillbaka till Göteborg... =( Övernattade på Valla och jag, min idiot, trodde naturligtvis att det skulle gå någon form av buss en söndag i Övik? Men NEEEEEEEEEEEEJ! Inte en enda så vi började traska hemöver. Mina stackars fötter... Aj aj aj!!! När vi kom till gamla tågstationen, numera KY gav vi upp och ringde en taxi. Flirtnisse. Ha ha ha! Eftersom jag har körförbud på min Forrrd så fick jag låna brorsans Buick för att köra hem Thera.
 


Hee hee, me like! Blev helt kär i den stackars bilen! =) Minsta lilla man petar på gasen så är man hundra meter framför man var sekunden innan. HUH? Jo det blev rätt. Det kan ju låta farligt med tanke på att jag åkte fast för fortkörning för några veckor sedan... MEN ICKE! Jag körde heeeelt lagligt, till och med lite mindre.
 


Åkte inte ens på E4 för jag ville det skulle gå sakta. =) Efter jag lämnat av henne skulle jag lämna tillbaka bilen till Jörgen. Han tyckte då att jag skulle hämta min moder för en fika.
 


OCH JAG FICK EN KLÄNNING AV MONA!!! =)


Jag som dvärg i klänningen. Lägg märke till att fötterna fatiskt syns! ;) Ha ha ha!

Glad blev jag och tog på mig den direkt!


YES!!!! Brottade ner brollan! Sagas förtjänst!!! ;)


Mamma, bror, Melker och Mona.


Häääääääärlig bild på Saga!

Efter vi fikat och busat med Saga i poolen hoppade vi in i bussen (Nu ser säkert de med falköga att jag just skrev buss, och inga bussar gick ju på söndagar, men menar min brors minibuss!) och åkte iväg och kollade på naturen i Övik. Jaja, lite annat också. Banafjäl minsann. Det var en marknad där vi stannade på och jag och Saga hoppade studsmatta. =)


Härlig stil! ;)



Min älskade storebor Jörgen!

Måndag fika på UH igen och sen gick jag och Drifwa från stan i värmen. Träffade Louize och hennes vänner först på torget. Trevligt. =) Drifwa fick en glass på kiosken och vatten som hon slukade. Sen sov hon gott ett tag.

Tisdagen innebar tillbaka söderöver då det var avslutning på valpkursen på kvällen. Hann hitta Köpmanhplmens havsbad före och det var huuur underbart som helst att ligga i klänning på stranden och lyssna på havet och känna sanden... Mmmm mmmm mmmm!!! =)



Älskar att rita/skriva i sand, gör det hela tiden! =)

Kvällen erbjöd alltså valpkursavslutning. =( Trist, hade gärna sett att det var tio gånger till! Det var utdelning av Diplom och rallylydnad! =) Drifwa kom fyra den lilla räkan. ;) Vi tappade nog någon placering då hon vägrade sitta kvar medan jag gick ett varv runt henne... Men det var kul! Hennes första och förmodligen sista lydnadstävling. ;)


Det var min vecka!! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0