Drag!

Den där maten blev inte alls dum... Jädrar anåda säger jag bara, är LÄTT med på min topplista!!! =) Och tomaterna som var till?!?! JISSES! *dregglar*

Idag har Drifwa fått spana på både min stora släde och lill-pulkan. Hon har även tassat runt och kollat på alla mina skakel. (Ja jag samlar på hundprylar) Hon var inte det minsta rädd, vilket får mig att småfnissa för mig själv angående min fråga i mitt första mail till Drifwas uppfödare. "Kan de dra trots att de är snygga?" Ha ha ha!!! Det ligger i BLODET!!! Just därför fick hon prova Pajas sele idag med, inte alls för att jag vill påskynda valpperioden... ;)

För övrigt gör hon väldigt sällan inne nu vilket är skönt som tusan! Vi tränar även en hel del utställning för tillfället. Har ju anmält till några och vill gärna att hon ska kunna bete sig någolunda i ringen... Sofia och Wilda ska vara med på utställningarna i Timrå och Härnösand, blir skitkul!!

Angående kennelnamn till skaran så har jag ett som känns VÄLDIGT, VÄLDIGT bra. Ska nog ta och skicka in det. =)
Mamma tyckte jag skulle försöka få till något som hade både med utställning och drag att göra eftersom det är det jag sysslar med. Jag satt och klurade lite och kom på Drag... Show. Dragshow! Men snabbt insåg jag mitt misstag och både jag och mamma bröt ut i skratt. =)

Tråkig nyhet, när halva flocken var hos veterinären så fick jag reda på att King har blåsljud på hjärtat. =( Dock väldigt svagt, men ändå! =( Veterinären sa att det inte behöver bero på det om han skulle ramla ihop, har är ju 14 år och alla organ har ju ett bäst före liksom. Usch. Mitt hjärta, bästa vän och mentor... Han blev ledsen idag när jag tog fram alla hundprylarna och insåg att han inte skulle få dra. Det har ju verklgen varit vår grej och han vet hur mycket glädje det betyder så han blev väldigt nere...


image2

King 2003








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0