Långa tåg

Långa tåg av längtan går genom landet. Går från kust till kust. Från hav till hav. Stora skepp av saknad strävar mot fjärran. Går från land till land. Från hav till hav. Från land till land. Frå hav till hav. Och jag vet att jag är och att ensamheten ljuger. Och jag vet att jag är och att mina drömmar duger.

Skrivet mellan rader läser hon orden. Ifrån rad till rad. Från blad till blad. Kärleksbrev i sanden med en fjäder i handen. Flyr från lögn till lögn. Från skräck till skräck. Från lögn till lögn. Från skräck till skräck. Och jag vet att jag är och att ensamheten ljuger. Och jag vet att jag är och att mina drömmar duger.

image101

Långa tåg av längtan går genom landet. Går från kust till kust. Från hav till hav. Stora skepp av saknad strävar mot fjärran. Går från land till land. Från hav till hav. Från land till land. Från hav till hav. Och jag vet att jag är och att ensamheten ljuger. Och jag vet att jag är och att mina drömmar duger.

Oooooooh... Långa tåg av längtan. Långa tåg av längtan.
Oooooooh... Långa tåg av längtan. Långa tåg av längtan. Långa tåg av längtan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0