VILKEN HELG!!!!!

LÖRDAG:

Wow! Jag och Sofia åkte till Härnösand för att ställa ut på brukshundklubbens utställning. Det var Wildas första utställning och Drifwas andra. Wilda fick tyvärr inget HP för domaren tyckte hon var för tunn. Däremot vann hennes kullbror över tiken och gick alltså vidare! Drifwa fick även hon HP och gick vidare. På den här utställningen hade de plockat bort BIG-finalerna i valpklasserna vilket resulterade i att det var 22 valpar i BIS!!!! Både jag och Martina (tjejen som gick med Wildas kullbror) blev intagna för närmre granskning och Drifwa placerades som BIS-4 och Wicko (som han heter) blev BIS-2!!! Av 22 valpar!!! Är helnöjd!!!

image64
Sofia och Wilda in action!!

Med var också våra nyfunna vänner Lina och hennes siberian husky Wilda. De blev BIS-3 i "den vanliga" BIS-finalen. GRATTIS!

image65
Lina och sötnosen Wilda. =)


SÖNDAG:
Idag är det Timrå brukshundklubb som gäller!
image66
Sofia, Drifwa, Pajas och Wilda på G för ännu en dag!!

Vi börjar med Wilda, hon blev BIM och henner kullbror, samma som igår, blev BIR. Båda med HP. Tyvärr gick inte Wicko vidare i BIG som vi hade hoppats på. Däremot sprang Sofia runt i Brace med dem och vann! =)

image67
Lite mys med Wilda och matte.

Så lilla Drifwa... Mitt hjärta som beter sig precis som sin mentor King i utställningssammanhang. Hon har en lugnande inverkan på mig. Drifwa är ju, som de flesta vet, lite halvgalen oftast, eller som Lina sa: "Det heter inte galen, det heter husky!" Ha ha ha!!! =)
Jaja, iallafall, hon är ju husky ;) men väl på plats i buret blir hon som ett litet ljus!!! Hon sitter och tittar på mig tills hon somnar. Man plockar ut henne strax före hon ska in, hon kissar direkt och sträcker på sig och är sen helt pigg för att springa i ringen. Väl där springer hon och tittar på mig hela vägen. =) Står någolunda stilla framför domaren... SÅÅÅÅÅ DUKTIG!!! I Vilket fall fick hon HP, BIR och vann BIG.
 
image68
I väntan på BIS-final...

Eftersom de hade BIG-finaler här så blev det ett rimligare antal i BIS, 7 små valpar. Hon tackade två, men vi var kvar. GULP! Hon placerade 5an, 4an, 3an och kvar var Drifwa och en saluki. VI VANN!!! =D Jag var så glad så jag visste inte vars jag skulle ta vägen!!! =) Kändes skönt att vinna på "hemmaplan" och med Helene som ropade ut i högtalarna! =)

Tack Solveig Eriksson och Kerstin Henriksson!!! =)

image69
Pärlans skörd av rosetter på två helger... ;)
HP, BIR, BIG2, HP, BIR, BIS-4, HP, BIR, BIS-1!!!! Och en liten pokal från Härnösandsutställningen.

Bilder och kritik dyker upp så småningom!!! =) Nån som känner till någon utställning framöver...? ;)

Tack Soffe för tipset om skrivfelet... ;) och om utställningar, vilket gjort att vi är anmälda till en 28 juni! =)


Kommentarer
Postat av: Lina

GRATTIS till BIS!!! Vilken snygging:-) Så synd att vi inte var kvar så vi hann se er... Kram/Lina&Wilda

2008-05-05 @ 11:32:40
URL: http://wibach.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0