Mörkrets hjältinnor

Bra låt med Strula Med Siri, passar JUST NU!



Vargtimmen är inne, ger mig ingen ro.
Tar över mitt förnuft och tömmer mig på tro.
Hjärnan går på högvarv för att producera självförakt.
Nu kommer stunden då jag får äta upp allt jag nånsin gjort och sagt.
Ensam med mina tankar, utan nån kontroll.
Förvrängda minnen får spela en alltför stor roll.
Ville ha roligt; dricka öl och vara kär.
Men vad som är sant och falskt är nu omöjligt att hålla isär.

Mörkets hjältinnor.
Natten författarinnor.
Grubblets mästarinnor.
Jag vet hur lång en natt kan bli.

Vill alltid va den starka. Smart och trygg och lagom vild.
En riktigt bra kompis och sann förebild. 
Hjälpa små och svaga. Vara snäll mot alla djur.
Men när mörket faller är det fruktan och tvivlet som ligger på lur.
Magen knyter sig. Tårar bränner. Nattens maror rider min kropp.
Svetten fryser. Blickar förvränger. Morgonens ljus är mitt enda hopp.

Mörkrets hjältinnor.
Nattens författarinnor.
Grubblets mästarinnor.
Jag vet hur lång en natt kan bli.

Vi som inte kan vyssjas, inte vaggas, inte sjungas till sömns.
Vi som vandrar om natten tills tomheten töms.
Vi borde tända en stjärna som är bara vår.
Som visar att det finns andra som bryr sig och förstår.

Mörkrets hjältinnor.
Nattens författarinnor.
Grubblets mästarinnor
Jag vet hur lång en natt kan bli.

GOD NATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0