Fjällen...

Och Hamra i synnerhet, gör underverk för själen. Här snackar vi verkligen FRISK luft! Filuftsliv... Val att göra vad man vill! Skulle fan kunna bo på ett fjäll!


Heehee!!! Är de inte RELATIVT söta?? Ska jag få nån av dem att åka bräda är det fan Pajas! =) Gud vad Pirat var gullig innan hans öron rest sig helt! Nåväl, han är söt nu med förstås! Och Pajas, hans öron var så stora så yttersta tre cm var böjda bakåt!!! =D


Åka hundspann...


Åka bräda...


Slå vänner på käften... FÖRLÅT KICKI!!!!!!!


Äta torkat renkött på en paus med hund och längdskidor på fjället...


After Ski med vänner...


Bus i snön...

DET BLIR LIKSOM INTE BÄTTRE!!! Eller nja... Olyckan med Kicki hade vi ju kunnat vara utan... Hela den turen med för den delen! Jag tycker det är väldigt obehagligt att sitta med brädan på i en sittlift. Dels drar det som fan i höft och knä och sen är det obehagligt när man ska av. Jag brukar prata med liftskötarna om jag inte kan få hålla i brädan istället, det brukar inte vara några problem bara jag sätter fast spännet i armen. Sagt och gjort, satte fast den och vi började gå mot liften. Där var det för det första halt vilket gjorde att jag föll raklång baklänges. Fick skynda mig upp för att hinna med liften och i farten svingade jag till brädan över Kickis mun! Man skulle kunna säga att jag slagit mig in på piercingyrket, för det blev ett hål rakt igenom läppen och ett märke i tandköttet.. UÄH! Stackars Kicki...


Så här såg det mest ut för mig från början. Ha ha! Här var vi i Åre och jag blev så förbannad på detta helvete så jag tog av mig brädan och GICK nerför Åreskutan. =D De hade någon tävling där med storbildsskärm och de ZOOMADE in mig och sa "Å här har vi en förbannad åkare!" Jag gav dem fingret och promenerade vidare. Ha ha ha!!!


Nä numera hoppar jag till och med! I ryggsäcken hade vi diverse %-haltiga drycker och ju lättare väskan blev dessto mjukare blev jag i lederna och hoppade. Var så jävla roligt för jag är en FEGSKIT! Jag är rädd för allt som gör ont, höjdrädd och farträdd. Vad fan jag då gör på en bräda kan man fråga sig! Iallafall stod vi uppe på fjället och begrundade nerfarterna. Vi såg en backe som så  som ett liggande S, fast många S på raken, där tänkte jag att "Äh, va faan, jag testar!" Iväg åkte jag och insåg att jag inte kommer hinna bromsa! Snabbt gick det och i sista hoppet flög jag verkligen. Jag hann tänka "Fegar jag så ramlar jag= BIG AAAAAAAAAAAAAAJ" så bestämde mig för att jag fan skulle klara det, och gjorde det! Nöjd sa jag åt de andra att det inte var någon match, att de skulle åka, det gjorde de men alla bromsade. ;) Moahaha sopan kände sig för första och sista gången duktig på bräda! =D


LYCKA? Jajamensan! Ser ut som en tönt, ÄR en tönt! Åkte till Funäs och köpte en handsnidad kniv med fodral. Tyckte det kunde vara mysigt att ha med sig på turen!


Pajas var impad iallafall, det är huvudsaken. =)


Mina duktiga draghundar. =) Ska bli intressant att se hur det kommer gå för Drifwa! =) Hon är snygg i sele iallfall, en klar fördel. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0