Rymmarna!




Har ju glömt berätta en rolig sak som hände för cirka sex år sedan! =)

Jag bodde i Övik, i en "radhuslänga" med uteplats på båda fram- och baksidan. Rena lyxet och helt klart den bästa lägenhet jag nånsin haft!!! =)
Iallafall bestod flocken då av mig själv, King, hans bror Charlie, min "lilla" byracka Benjy och katterna Meja och Nova. Jag skulle åka och jobba eftermiddag på mitt dåvarande jobb ute i Gullänget. Jag hann väl dit och sätta mig ner innan telefonen ringde.

- "Maria."
- "Hej, det är mamma! Dina hundar är hos oss!!!"

Paniken steg!!! VAAAAAAD har hänt? VEEEEEEEEM har hämtat dem???

Det visade sig att jag förmodligen glömt låsa dörren som gick till uteplatsen på baksidan så nån av hundarna måste ha puffat upp handtaget och ut hade de gått på led!!! De hade gått raka vägen mot mamma och pappa. En dagmamma efter vägen hade ringt dem och frågat om inte jag hade två golden och en svart hund.
-"Joooooo?!"
-"De är på väg mot er nu! Själva!"

Pappa hade sprungit ut på vägen och ropat och då hade han sett dem i korsningen, på rad efter varandra, väldigt duktiga som gick på sidan av vägen och allt. =)

Jag körde naturligtvis hem i ilfart och hämtade rymlingarna och körde hem till lägenheten med dem. Men katterna? VAR ÄR KATTERNA?! Meja och Nova var innekatter och dörren var mycket riktigt öppen! Jag hittade Nova i häcken som avgränsade min uteplats till grannens, avsvimmad; på rygg med tungan ute! En ganska rolig syn så här i efterhand men usch och fy så rädd jag var då!!! Nova var en ganska osäker och rädd katt men ville väl följa med tuffa Meja när hon stack ut. Det blev väl bara för mycket helt enkelt. En fågel kanske flög förbi? Uschijedamej!!! ;)
Meja var däremot utom synhåll. Jag ropade och ropade, hon dök inte upp förrän två dygn efteråt. Naturligtvis hade hon träffat en hane hon tyckte var alldeles förträffligt stilig så hon var dräktig. Stolt mormor fick ta emot fyra kattungar nio veckor senare! =)

Numera ser jag alltid till att fönster och dörrar är LÅSTA innan jag lämnar hemmet!!! =)


Vice flockledare King


Charlie- min mysmongo


Flygar- Benjy (flatcoated retriever/ border collie - jämthund/östsibirisk laika)


Meja- mus


Nova med hennes kull på 11 ungar!!!!!! Förstföderska och allt! JISSES!!!

Kommentarer
Postat av: Ida

Haha!! Den var rolig. Så sött o se dom på led. Vilken tur att allt gick bra. Maria, visst kan jag länka till dig på min blogg :-)

Kram Ida

2009-02-09 @ 15:43:35
URL: http://blogg.passagen.se/ivanhoee
Postat av: Jennie

Hej! Vad kul att du lagt ut bilder på Nova, Meja ock kattungarna! =) Jag ser flera likheter på Meja-Musse Nova-Teddie. Musse har oxå såna där runda kinder och "her" ofta bak öronen... Du har inga kort på Teddie & Musse när dom var små som du skulle kunna maila till mej?!



Hoppas allt är bra (verkar så ;) KRAM!

2009-02-09 @ 21:24:03
Postat av: Ida

Vad bra:-)

Jo, det är ganska så bra med mig. Ser att det är toppen med dig, vad roligt! Kul att du har flyttat tillbaka till övik! Jag har sagt till Anna att jag vill följa med o hälsa på nån dag.

Kram

2009-02-09 @ 22:04:12
URL: http://blogg.passagen.se/ivanhoee/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0