Hundens bibel

*Mitt liv varar bara ca 15 år... Skild från dig betyder sorg för mig, tänk på det när du skaffar mig!

*Ge mig tid att förstå, vad det är du begär av mig!

*Gör mig tillitsfull, ty du är hela mitt liv!

*Va inte arg på mig för länge åt gången och spärra inte in mig som straff!

*Du har ditt arbete, dina vänner och nöjen, jag har bara dig!

*Tala till mig även om jag inte förstår dina ord, din stämma översätter allt!

*Vet du att jag aldrig glömmer hurdan man är mot mig!?

*När du slår på mig, tänk då på, att mina tänder med lätthet kan krossa din hand. men jag använder inte min makt!

*När du blir irriterad på mig för att du själv har brått, så tänk på att jag kanske har ont i magen, kanske låg för länge i solen eller bara är trött o ledsen på allt!!

*Ge mig tid då jag blir gammal, ty även du blir gammal en dag!

*Va hos mig då jag har det svårt, ty allt blir lättare för mig om jag har dig.. JAG ÄLSKAR DIG!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0