King...

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Min älskade jycke!!! Idag är det ett år sedan jag var tvungen att låta dig somna in. Bakbenen bar dig inte riktigt och du hade svårt med andningen. Som en stor förkylning som aldrig riktigt ville släppa. Hostig, rosslig och snuvig var du...

Kakis Freestyle, King, Kakan, Kakanson, Gurkan... Kärt barn har många namn!
Mamma och pappa tyckte du skulle heta Foppa som valp, men jag vägrade. Jag såg att du var en King direkt när du föddes och jag höll dig i mina händer. Foppa har ju en karriär som dalar, men en King, han är legend och stor för evigt!

Väntan från 16/2-94 till 20/2-94 var lång, och idiotiskt jobbig! Jag visste att det var Icis sista kull och jag bönade och bad att jag skulle få en valp. Jag visste inte då att mamma och pappa redan pratat med uppfödaren om att jag skulle få en i födelsedagspresent den 20/2!!! Det var då tal om en tik, men det föddes inga och då blev det naturligtvis en hane. Uppfödaren skulle välja ut de två bästa då både hon och jag ställer ut och de två bästa var en ljus och en mörk hane. Mitt hjärta slår än idag hårdast för de mörka så det var den jag ville ha och med lite övertalning fick jag honom och en dag runt påsk fick han flytta hem!

Kan ni förstå glädjen i mig när jag fick veta att jag skulle få en valp och glädjen när jag fick hem honom! Stolt som en tupp spatserade jag över till Soffe för att visa underverket!


Kings första dag hemma.

Jag kunde gå hur långt som helst med honom- naturligtvis inte bra för en valp men säg det till en trettonåring som väntat just tretton år på att få en egen hund? =) Så vi gick några meter, King kissade. Vi gick några meter, King la sig och sov en timme. Vi gick några meter, King kissade. Vi gick några meter, King la sig och sov en timme... ;)


Storöra och lakritsnos! =)

Tiden gick och King växte upp till en alldeles underbar hund. Han var en alltiallo som kunde det mesta. Han vann KM i lydnad ett år, har två CK på utställningar. Vi provade på jakt som han klarade av- men inte jag. =/ Drag naturligtvis och vilken Hörnettbo är det som INTE sett mig ränna runt med honom i sele och skakel framför en spark?? =)


Drag


Utställning. Hans båda CKn tog han som veteran...

King och jag var de bästa vänner och på tal om bästa vänner så måste jag få lägga in ett SMS jag fick av en vän när King gått bort:
"Hoppas verkligen att det går bra för dej, mina tankar har legat hos Kingen idag. Det var rätt beslut iallafall, även fast det måste kännas jättekonstigt och vara hus svårt och hemskt som helst. Vet varför han varit så glad den sista tiden, han visste, gjorde det sista glada rycket med sin matte, han kände att han inte behövde spara på sin energi nåt mer, utan ge den till sin bästaste och älskade livskamrat och sej själv... Sen vet han ju att ni kommer att ses igen, med den skillnaden att han kan springa, hoppa, skälla och jaga dej utan att han blir trött! Kingen finns med dej även fast du inte kan se honom. Kramar!"

Ja vad säger man? Jag älskar mina vänner och otroligt glad att jag har er både i glädje och sorg!!!
Tack för att ni finns!


King älskade att grusa ner sig. Då skällde han tills man sa: "Vad cool du är" då lugnade han sig. =)


Min lilla Ferdinand...


King och hans bästa vän tillika granne- Felix.


Mister Flin! =)
















Kortet är precis på dagen ett år gammalt. Det sista på mamma och King tillsammans... =.(..


Sista på mig och King...


Sista nånsin på King, mitt i ett skall...

Nä nu ska jag ta och tända ljus, kramas med mina älskade hundar och minnas King, gråta, skratta och bara vara...

Tänk på honom strax efter två idag är ni snälla...

/Maria

Kommentarer
Postat av: Mamma Carin

Tänk vad King blir levande när man ser alla fina bilder.Du var ju med honom hela hans liv, från början till slut. Jag är säker på att han finns runt dej på dagarna och ligger vid din säng på nätterna. Det är ett år sedan vi satt på golvet o klappade,smekte,kramade o pussade honom. Svårt att förstå att en så ledsam dag, blev en så fin och minnesvärd dag. VI GLÖMMER ALDRIG KING.

Många kramar till dej MARIA /mamma o pappa

2009-07-07 @ 12:42:54
Postat av: Sofia & Co

Hej,

vilket passande blogginlägg... Vår Mohawk fick nämligen somna in idag efter en tids sjukdom =( Tur att vi har knattarna och dom andra som värmer våra hjärtan, fast Rikki har mest legat i kojan och saknat sin älskade kojkompis =(

Kan knapt fatta att det gått så otroligt bra för Midas. Inoffarna OK, men SKK & SPHK!?!?! Å Cert endast 9 månader & 15 dagar gammal!?!? Helt otroligt =D

2009-07-08 @ 23:28:27
URL: http://www.aslakkgardens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0