Dum, dummare, domare- Maria! =D

Sa förmodligen de jag inte placerade på utställningen... ;)

Det var en ära att få döma på utställningen i Matfors tillsammans med Kent och Anki. Och naturligtvis att jag fick ha Therese som sekreterare. =)

Har velat döma sen jag var liten och tycker det här var en bra start! =)


Stolt som en tupp när jag såg skylten! =)

Jag fick alltså döma valpar och unghund B (modell större) samt döma barn med hund, eller hunde med barn beroende på hur man ser det. ;)


Laddar lite med kaffe och läsk. =) Vad det står på den blå/gula rosetten?


DOMARE!!!!! =)


Min vinnande valp! Jag såg redan innan utställningen började hur denna rörde sin på området och bara var alldeles underbar! =)


Hysteriskt charmig!!!


Min tvåa och trea, även dem underbara hundar. Tvåan hade underbara färger och var väldigt välbygd.


Min fyra och femma. Också fina hundar. Alla med HP förstås!


Min vinnare i unghund B. Inte lätt- inte alls lätt! Jag vet inte hur många det var! Alla med olika fysik, kondition och utseende. Min vinnare var välvisad och välpresenterad, ägaren hade lagt ner tid på pälsen. Hunden var i mycket god kondition med ett underbart temperament.


Nummer två var oerhört välvinklad fram och bak och med goda steg. Också han välvisad!


Min trea är så söt så man vill äta upp den! =) Skulle nog smaka kola och... HÅR! =/


Min fyra och femma. Fyran var en alltigenom god hund och femman likaså. Alla dessa hundar var välbygda fram vilket jag anser vara den viktigaste saken för hundens funktion! Inte så många hundar som är det idag tyvärr...





Det var en rolig och trevlig dag, tack alla som kom!!!

Kommentarer
Postat av: Huckelhöckert

Meen du.... Nu när jag sitter och kollar närmare på korten, så ser jag ju att kvinnan med den rutiga skjortan och kola hunden... den har jag lekt med när den var valp, hon bodde våningen under Jörgen när han fortfarande hade sin lägenhet i Timrå. Hahaha va roligt!!!! =)

Kraaaaaaaaaaaaaaaaam

2009-06-23 @ 10:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0