Det blev drag! Tänka sig! =)

Wiiiiiiiio!!!

Malin kom med sin hund Ilska och vi tränade lite lydnad. Frågade om hon kunde tänka sig att prova drag och SJÄLVKLART ville hon det!!! =)



Så hundarna fick härja och leka en stund först.



"Va va va?! Har du lika stora öron som mig?!"


Herren på täppan!

Vi gick in och fikade och det var då jag kläckte ur mig om draget, att vi borde testa med Ilska.


Ett stycke glad ädelsten- Safir.


Drifwa vill också leka en stund.


Här inspekterar Drifwa så selen sitter korrekt. =)


Åhhhhh underbara hund!!!! Underbara instinkt!!! ;)


Startklara!
Jag mitt dumma as försökte förklara för dem hur det gick till. SWISCH så hade de åkt om oss och klarade sig HEEEELT på egen hand. =)


Hej vad det går! Här står hon förmodligen och inväntar Drifwa och mig. =)


Ikapp!!!
Enda problemet vi har är att Ilska gärna tränger in Drifwa i snödrivan samt att hon inte vill springa före alls. Hon jagar- hinner ikapp- prejar in oss. =) Vet vad ni draghundsfolk tänker- MOTIVATION!!!! ;)
Detta var första gången vi körde, vi har provat en gång till och samma sak. Men hon springer otroligt fint i selen och skaklet! =)


Hemma i huset igen där massage och stretching väntade. Och en och annan godis förstås. =)
Hoppas vi hinner träna dem lite innan snön försvinner så vi kan dra iväg med matsäck mot Tvillingsta. =)
Tack Malin för en mysig dag! Och fina kort! =) KRAM!

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vad är Saif för någon hundras?

2009-03-07 @ 15:50:56
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Mallan

Tack själv! Det var riktigt skoj att köra drag! Hoppas att snön ligger kvar några veckor till :)

2009-03-07 @ 18:29:41
Postat av: Marre

Jajajajajajajajajaaaaaaa! JAAAAA! =) Men nu är ju Ilska så duktig att vara i både sele och skakel så hon måste ju springa finfint framför min Björkis GW! =) Ska bli kul att se framöver!

2009-03-08 @ 13:13:34
URL: http://drifwa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0