Åkte på en tvåa...

BLÄK!

I lördags bar det av mot Hammerdalsutställningen... En officiell, SPHK nedre norra. På plats insåg vi att det inte fanns en enda showhusky på plats- ALLA var working huskys. Så antingen hade vi en STOOOOR chans, eller ingen alls. Det visade sig vara det senare...
Kanske känns det logiskt så här i efterhand att SPHK tar in en domare som gillar den arbetande typen?? (Kroppsmässigt alltså, Drifwa gillar också att arbeta)

Well... Såg en hane som jag tyckte var kalasfin, den var även en av få som kunde bete sig i ringen. Den hamnade på en femteplats i sin klass. DÅ fattade jag att det är KÖRT!

Så när det var Drifwas tur så var de tre i hennes klass. Drifwa skötte sig utmärkt men efter domaren kommit fram och klämet och känt så gav han henne en tvåa.

"- Du har fel modell på hunden! Det här är ingen husky, mer en grönlandshund. För grov päls. Saknar tre tänder. Visst är hon grann att se på, och hon har stor fördel som har dig som handler men... Mer än så är det inte. En tvåa!"

ANGELICA HAR DU LURAT MIG, TRODDE JAG KÖPTE EN HUSKY?!?!?! ;)

Kritiken: "Feminin tik.
Lätt lågställd.
Något lågt ansatta öron vilket breddar skallen.
3 st P:or.
Korrekt bett.
Bra resning och rygglinje.
Välkroppad.
Kraftig benstomme.
Bra tassar.
Harmoniska rörelser.
Grov päls.
Mycket välvisad."

Trist när det är sån skillnad på domare- att de måste gilla den ena eller andra sorten!
Jaja, nu laddar vi för SKK Piteå i juli!!! =)

Sofia och Lina, hur gick det för er Piteå i helgen??? =)

Kommentarer
Postat av: Ida

Nää, vad tråkigt! Jag tycker i alla fall att Drifwa är finast av alla världens huskys ;-)

2009-05-19 @ 12:42:22
URL: http://blogg.passagen.se/ivanhoee

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0