Pajas


Älskade gokillen mattes!!!! =)

Namnet fick han redan i valplådan, innan jag ens hade bestämt mig för honom. Han var en spjuver, en rolig jäkel som man bara kunde skratta åt! Jag namngav alla nio valparna och Pirat var redan den dag de föddes vald att följa med mig hem åtta veckor senare. När Pajas fastnade i mitt hjärta var det för sent att byta namn på honom. Och han gör fortfarande skäl för sitt namn. Det går inte en dag utan att jag får skratta åt honom och det syns i hela hans uttryck att han tycker om att roa, en sann entertainer. =)
När han inte sett mig på ett tag, om jag så åkt och handlat eller legat och sovit så blir han så glad så svansen är det som viftar MINST! Hela hans kropp går som en elvisp och sen tar han en sko och spriner iväg innnan man ens hunnit klappa honom!!!! =)
Men han har en annan sida också, en alldeles underbar sida. Han är jordens goskit, en riktig klassisk hund som ligger under skrivbordet när man sitter vid datorn. Ligger under köksbordet när man äter. Han älskar barnen något kopiöst!

Åh! Måste bara avbryta det jag skriver just nu för att berätta vad barnen säger!!!! Noa sitter och klappar Pajas och säger med sin mildaste röst: "Din pappa är död Pajas... Han finns på många kort! Nu måste jag titta på honom!"
Så hoppade han ner från sängen för att kika på ett kort av King. Då säger Melwin: "Vet du vad jag önskar Maria? Att det kunde komma en trollkarl och trolla tillbaka Kingen för jag saknar honom. Jag hade velat se honom som ett hundbarn. Vi hade blivit kompisar då! Vi hade kastat pinnar och klappat honom!"
ÄLSKADE SÖTUNGAR!!! =)

Såååå... Tillbaka till Pajas... Han är enormt klok, lättlärd, har mycket will to please i sig. Han kräver inget, men får massvis med kärlek tillbaka. Han jobbar undercover som polis, kurator och sjuksköterska. Hundar som har problem med andra hundar får träffa Pajas som tar ett litet snack och berättar om hundspråk för dem och sen funkar det! Alla älskar Pajas, djur som människor. =)

Han är duktig på lydnad, det är bara mina nerver som sätter stopp från att prova att tävla med honom. Han är också duktig på drag till min stora glädje. Outtröttlig visar han de andra hundarna vägen. 
Trackback
RSS 2.0