Är detta okej?!?!?!


Stackars, stackars hund!!! Hundslagsmål som människan ska tjäna pengar på, är det okej i era ögon??? Att hetsa sina hundar till vansinne. Ta fram deras vansinne som sitter lååååångt inne. Ingen hund föds ond. Alla är små valpar, som går att forma till STOR del, liksom en lera. Det måhända vara en lera, men ska det bli en vacker ljuslykta av den eller en enda sörja; en geggamojja??? Visst är arvet och miljön en stor del, men likaså din hand och ditt psyke.
Vargen kom till människan för många herrans år sedan, vissa av dem modigare än andra och med en förkärlek till flockkänslan. Ju mer den litade på oss, dessto närmare vänner blev vi och idag kallar vi dem för hundar.
Jag tror INTE att detta bådar gott för vår vänskap, arter emellan. Det kommer bita oss i rövenöver hur vi behandlat dem och må just ägaren till denna hunds arsle se ut som hundens ansikte!!!
Jag vet inte om denna hunden överlevde, men att rehabilitera en "kamphund" går nästan inte. Fasligt många procent måste avlivas av VÅR hantering.
Tycker det borde införas ett "hundkörkort". Borde vara LAG på att alla ska gå valpkurs och steg 1. Likaså MÅSTE uppfödare av raserna som ligger i riskzonen ta ett större ansvar och kolla vad man säljer till?! Skriv i kontrakten att de ska se hundarna med jämna mellanrum och vid minsta lilla misstänkta sår eller ärr skall hunden tas tillbaka! Låter jag hård? Jag ÄR hård. Mina hundar är i särklass mina bästa vänner. Jag älskar dem enormt mycket.
Synd om de människor som kan göra någon dylikt..

/Maria Näslund

Kommentarer
Postat av: Jessica

Huga vilken hemsk bild! Det är fruktansvärt att människor gör så där!



Nu till något roligare!

Jag har en utmaning till dig på min blogg.:-)

Kraaam!

2009-10-29 @ 00:58:35
URL: http://2barnsmorsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0