Drag med Malla! =)

Åh tidigare i år tipsade Agneta mig om ett skitbra ställe att köra drag på. Jag och Malla åkte naturligtvis dit och det var verkligen ett perfekt ställe som tydligen även plogas vintertid. Hoppas det inte sandas, för i så fall kan jag ju köra där även i vinter med min underbara Björkissläde! =) Som jag för övrigt måste hämta hem från Sundsvall...

Iallafall står det ett skjul vid detta dragställe och bakom det stod följande lapp:


Och cyklarna det skrevs om var dessa!


Huuuuur gulligt är inte det???! Jäkligt snällt!

Iallafall var det bara att sela på hundarna. Vid detta tillfälle hade vi endast testat en gång tillsammans tidigare och det vid Hörnsjön när det var fullt med folk i farten, så vi fick stanna så folk vågade gå, jogga eller springa förbi oss, samt att min NYINKÖPTA expanderlina gick av på två ställen. TACKA VET JAG BJÖRKIS!!!!! Min gamla var en Björkis och den håller trots att den börjar bli lite nött på vissa ställen...

Så, dags att sela hundarna!!!
Då detta var första gången vi körde här fick Pajas springa lös före för att peppa Drifwa och Ilska. Han hade ändå sin sele på sig för att han skulle inse att detta var jobb och att han inte kunde kuta in i skogen och härja. Mycket riktigt- han sprang riktigt fint framför tjejerna.


Drifwa redo att springa


Fatta vilken UNDERBAR skogsväg att köra på???? Tror den var ganska precis en mil fram och tillbaka. Vi körde inte ända fram, men sju kilometer sammanlagt. (Har jag för mig)


Ilska är taggad!


Så här sitter alltså expanderlinan fast. =) Sååååå jävla roligt!!!! MÅSTE få hem min fyrhjuling med. =) Har en Golden Wagon från Björkis. =)


Bild tagen från www.bjorkis.com ÄLSKAR DENNA VAGNEN! =) Många säger med lite halvskryt i rösten att den här vagnen är ingenting att ha, att man måste ha en från Norge som går på typ 20.000, med riktiga skivbromsar, för bromsarna på den här DRAR de ju sönder. YEAH RIGHT!!!! Har man inga kommandon på sina hundar bör man fasen inte ens köra!!! Anser jag då naturligtvis. Säger jag STANNA! ska de stanna utan att jag ska behöva tokbromsa. Alltså funkar den här precis lika bra som någon från Norge. Ja jag lät irriterad, var inte bara som ni läste det. ;)


Pajas i full kareta!


Duktiga gänget efter en lyckad dragtur fylld av skratt och adrenalin och må-bra-känslor! Pajas, Drifwa och Ilska.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0