Undra om jag hade vaknat nu?

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

För precis 16 år sedan menar jag??? Då jag igår hade kramat om Icis mage, åkt hem, lagt mig för att sova för att sedan bli väckt runt 03 tiden av en ivrig telefonsignal som mamma svarade på? Där rösten sa att Ici höll på att valpa och det var dags för mig att åka dit???

Rätt svar är förmodligen: JAAAAAAAA! =)

För vem kan sova efter att ha blivit uppväckt av en tele, hört mammas ivriga röst säga att hon ska väcka mig, men jag låg redan vaken och visste PRECIS vad hon skulle säga. Jag sprang upp, kastade på mig kläder, fick en macka och ett glas mjölk i näven innan jag rusade ut till bilen som pappa skjutsade mig till kenneln med. Kom in då två valpar var födda. Nästa som kom ut fick jag värma... Jag, jag, jag, min alldeles första förlossning med världens bästa Ici, fick hålla i en valp en alldeles underbar nyfödd krabat som senare kom att heta Kakis Freestyle och som flyttade hem till mig den 15/4-94!!!! Jag fick dig i födelsedagspresent när jag fyllde 13. Du fanns i mitt liv från jag var 13 till 27, i alltså mer än halva mitt liv!!! Lilla älskade King vad jag saknar dig....

Idag skulle du ha fyllt 16 år... Tack för att du hjälpte mig uppfostra den underbara flock jag har... Det märks på dem att de haft en underbar mentor i dig...

Vet att jag skrivit om hans födsel tidigare men det kommer jag fortsätta med varje år han fyller år...

Så otroligt älskad och saknad hund.

Vila i frid men kom gärna och besök mig... =.(..

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥


King och Safir april -03.


King och jag på utställning i Gideå, en Open Show.


Vovv, vovv, vovv.... Graaah! ;) Standardkommentar från King! =)


Min tatuering- Kings högra framtass sitter på min rygg! Här var den helt nygjord.


Lek med sönerna; Pajas och Pirat.


King på vårt ställe på jorden: Hällan vid stugan. Där trivs vi som fisken i... Nä som Kingen vid stugan! =)


King, Pirat, jag, Safir och Pajas på skogsvägen bortanför stugan.


King 14 år och Drifwa 14 veckor...

Kommentarer
Postat av: Mallan

Men...gosgubben! Ja han var speciell din King :) Det är verkligen en hund som jag aldrig kommer att glömma! Kram på dig

2010-02-16 @ 18:41:53
URL: http://ilskas.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hmm det kanske var därför jag tittade på bilderna vi knäppte dagen innan igår... =(

Visste inte varför men någonstans längst bak i hjärnkontoret sa mig kanske att kingen skulle ha födelsedag!?!?

Älskade gogubben är sååå glad jag fick vara med dig de sista årena med Marre!!



Tänker på dig vännen!!

Kramar i mängder



P.s Hur söööt var inte Drifwa på det där kortet då???? :D

2010-02-16 @ 19:52:24
Postat av: Mamma

När King var 4 dagar fyllde du 13 år. Glömmer aldrig

när du fick presenterna på morgonen och första paketet innehöll ett koppel o nästa hundgodis osv.

Vilken lycka, ögonen glittrade tårarna rann o

munnen var på tio i två. Tänker ofta på honom som jag bl.a kallade "vackraste pojken på byn".

Han är både ÄLSKAD O SAKNAD.



Kram mamma

2010-02-17 @ 15:40:00
Postat av: ida

hallo , har en frågestund på min blogg , bara att börja fråga :)

2010-02-17 @ 15:52:37
URL: http://idaknutsson.blogg.se/
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Nej vad fin! :/

2010-02-17 @ 16:26:26
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: Ida

Åh, jag gråter när jag läser. King var en av de finaste hundarna jag visste och ändå träffade jag honom inte så många gånger. Han var fin din King.

Kram Ida E

2010-02-17 @ 17:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0