När blev drag och bergsklättring samma sak? ;)

Wiiiihoooo! God morgon! Vem stirrar ut mig??? Jo! Pajas pch Pirat stod i sängen och STIRRADE allt de förmådde. =) När jag sa hej blev de överlyckliga och kutade runt, runt. =) De visste nog precis som jag vilken dag det var idag!!! Planerade dragdagen med Malla och Ilska! =D
Igår kuskade vi runt och sökte bra dragställen då alla vägar nu tinat och det inte funkar att köra drag längre. Så fick vi tips om ett grustag som man kunde köra runt.


Startklar bil.

Så vi åkte dit och kopplade på hundarna på släden och drog iväg. Vi missade nog en sväng så vi började stöta på en uppförsbacke. Och en till. Och... En till... Jädrar anåda vad det gick uppför! Vi förstod nog inte riktigt att vägen bar hela vägen upp på ett högt jädra berg!!! =) "Men vi kollar bara bakom nästa kurva, så vänder vi om det är uppför." "En kurva till kollar vi, annars vänder vi..." Yeah right!

Vid en brant backe hoppade jag av och Malla drog iväg uppför. Jag hörde ljuden av hundtassar och hundflås försvinna och insåg att jag gick där i skogen alldeles själv. Jag gick och gick, ingen Malla och inga hundar. Så jag passade på att spana runt och se fina saker som tex:


Termitbo...


Vacker utsikt halva berget upp...


Liiiiiiite trött... =)


Ingen Malla och inga hundar. ;)


Jo, här uppe var dom!!! =)


Underbar utsikt här uppe!!! Här funderade vi på åt vilet håll vi skulle, skulle vi vända eller fortsätta eller svänga in på ett liiiitet skoterspår??? Medan vi klurade släppte vi hundarna fria och hej och hå vilket flås de hade kvar för de stack iväg så långt ögat kunde nå. =D Tur de är bra på inkallning...


Vi fortsatte SÅKLART! =D
Till slut blev det helt platt och vi blev fikasugna så det var hör tid för en fikapaus! Malla hade bakat kladdkaka, det var hur gott som helst med grädde och bär. =)

Hundarna fick varsitt oxöra som de fick mumsa på.


Pajas


Drifwa


Ilska


Pirat, mattes lille gosegris! Så glad att ha dig hemma en stund!


Malla med kaffe och kladdkaka!


Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!


Fattar ni hur underbart detta är!! Här fick Ilska prova att vara i topp tillsammans med Drifwa. Bakom Ilska springer Pirat och så Pajas till höger.


Trötta hundar efter cirka två mil. =) Drifwa, Pirat, Pajas och Ilska.


De hann nog somna innan vi ens hade startat bilen.

Längtar redan tills nästa sväng!!!! =)
Trackback
RSS 2.0